Падарожжа па краіне Бяспекі. План-канспект занятку па адукацыйнай галіне “Дзіця і грамадства” для дзяцей сярэдняй групы (4–5 гадоў)

- 15:43ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ, Дошкольное образование. Сценарии, Методичка

Фарміраваць уяўленні аб правілах дарожнага руху (сігналы святлафора, рух па абочынах і тратуарах, пры чаканні транспарту, паводзіны ў транспарце), у побыце.

 

Таццяна ЯХНАВЕЦ,
выхавальнік дашкольнай адукацыі
ДУА “Дзіцячы сад № 4 г. Смаргоні”,
Гродзенская вобласць

 

Тэма: “Падарожжа па краіне Бяспекі”.

Праграмны змест:

– фарміраваць уяўленні аб правілах дарожнага руху (сігналы святлафора, рух па абочынах і тратуарах, пры чаканні транспарту, паводзіны ў транспарце), у побыце;
– развіваць уменні прымяняць правілы бяспечных паводзін у месцах, небяспечных для жыцця і здароўя, у доме, на вуліцы, бяспечных паводзін у патэнцыяльна небяспечных сітуацыях (сустрэча з незнаёмцам); развіваць пазнавальную цікавасць, разумовую актыўнасць;
– выхоўваць пачуццё самастойнасці, настойлівасці ў дасягненні мэты.

Матэрыялы і абсталяванне: сумка паштальёна з паштоўкамі, макет святлафора, атрыбуты да гульні “Сігналы святлафора”, карткі да гульні “Мае бяспечныя цацкі”, ілюстрацыі да казак.

 

Ход занятку

Выхавальнік.

Станем мы ў роўны круг,
За рукі трымаемся.
Куды не глянь – паўсюль сябры,
Шчасліва ўсміхаемся.

Які ў вас настрой сёння, дзеці?

Давайце гэты добры настрой падорым адно аднаму. (Дзеці дуюць на далонь.)

Стук у дзверы.

Дзеці, чуеце, нехта стукае ў дзверы. Што нам трэба зрабіць, як вы лічыце?

(Імя дзіцяці), схадзі да дзвярэй і даведайся, хто да нас прыйшоў.

(Дзіця ідзе да дзвярэй і пытае “Хто там?”)

Дзеці, скажыце мне, калі ласка, ці правільна зрабіў (Імя дзіцяці), што не адчыніў дзверы? Чаму? (Нельга самім адчыняць незнаёмым дзверы.)

Малайцы! А дзверы я адчыню сама. (Заходзіць паштальён, аддае пісьмо).

Выхавальнік чытае пісьмо.

“Добры дзень, шаноўныя сябры. Звяртаюся да вас за дапамогай. У маю краіну наляцела злая вядзьмарка Бязладзіца і пераблытала ўсе правілы бяспекі. Дапамажыце мне, калі ласка, навесці парадак.

Чараўніца Бяспека.”

Дзеці, дапаможам добрай чараўніцы? Тады адпраўляемся з вамі ў падарожжа ў краіну Бяспекі. Паедзем мы з вамі на аўтобусе. Як трэба сябе паводзіць пры паездцы на аўтобусе? Якія правілы трэба выконваць? (Трэба сядзець спакойна, слухаць дарослых, не крычаць і не бегаць, нельга дакранацца да дзвярэй рукамі, адцягваць увагу кіроўцы, трэба быць ветлівымі.)

Дзеці садзяцца на крэслы.

У чароўную краіну
На аўтобусе імчым.
Міг – і горад Святлафорава,
Мы гасцямі будзем у ім!

Дзеці, мы з вамі прыехалі ў горад Святлафорава.

Гульнявое практыкаванне “Пытанне – адказ”

Паўторым правілы паводзін на дарозе. Адказвайце на пытанне “так” ці “не”

– Бегаць, скакаць па тратуары будзем…
– Пераходзіць дарогу па пешаходным пераходзе будзем…
– Перабягаць дарогу…
– Пераходзіць дарогу на жоўты свет…..
– Выбягаць на праезджую частку…
– Пераходзіць дарогу на зялёны свет…

Малайцы! А цяпер адгадайце загадку:

Тры рознакаляровых кругі міргаюць адзін за адным,
Свецяцца, міргаюць – людзям дапамагаюць. (Святлафор)

Як вы здагадаліся? Дзеці, паглядзіце ўважліва на гэты святлафор. Можа вы заўважыце, што з ім не так? (Макет святлафора, у якім няправільна гараць сігналы). Напэўна злая Бязладзіца і тут пабывала і зачаравала святлафоры. Давайце іх парамантуем. Успомнім, што абазначаюць сігналы святлафора.

Чырвоны колер – ходу няма,
Жоўты колер – пачакай,
А зялёны колер – праходзь.

Гульня “Сігналы святлафора”

Выхавальнік паказвае колеры святлафору, а дзеці выконваюць рухі: чырвоны колер – стаім, жоўты – пляскаем у далоні, а зялёны – крочым на месце.

Малайцы, дзеці, і з гэтым заданнем справіліся. Далей мы паляцім на самалёце.

Фізкультхвілінка “Самалет”

Мы садзімся ў самалёт, (Дзеці прысядаюць)
Адпраўляемся ў палёт, (“Заводзяць” самалёт)
Мы ляцім над воблакамі (Рукі ў бакі)
Машам тату, машам маме. (Па чарзе абедзвюма рукамі)
Бачым, як цячэ рака, (Паказваюць рукамі хвалі)
Бачым у лодцы рыбака. (Закідваюць вудачку)
Асцярожна: гара! (Нахіляюцца ў права, лева)
Прызямляцца нам пара! (Прысядаюць)

Вось, дзеці, мы прыляцелі з вамі ў горад Цацкіна. Як вы лічыце, ці патрэбны нам у гульнях правілы бяспекі? Якія правілы бяспекі вы ведаеце? Что нельга рабіць падчас гульні? (Нельга піхацца, кідацца цацкамі, нельга біцца.)

Якімі павінны быць цацкі? (Бяспечнымі)

Паглядзіце – Бязладзіца і тут пабывала і пераблытала бяспечныя цацкі з небяспечнымі прадметамі. Тут патрэбна ваша дапамога.

Гульня “Выберы бяспечную цацку”

Выберыце сабе кружок з нашага мяшочка. У каго кружок зялёнага колеру, той будзе выбіраць цацкі для дзяцей.

У каго чырвонага – тыя выбіраюць небяспечныя прадметы для дарослых, якія ўмеюць імі карыстацца.

Праверце, ці правільна вы выканалі заданне. Чаму з гэтымі цацкамі нельга гуляць?

Малайцы, дзякуючы вам у горадзе Цацкіна парадак. Далей у наша падарожжа мы адправімся на цягніку.

“Паравоз”

Едзе-едзе паравозік,
Стукаюць калёсікі
Дзеткі парамі сядзяць,
У акно весела глядзяць.
Паравоз гудок падаў,
Усім шчаслівага шляху пажадаў!

Мы з вамі прыехалі ў горад Казак. У казках многія героі трапляюць у бяду, таму што парушаюць правілы бяспекі. Давайце дапаможам героям казак. Вам трэба здагадацца, што за казка і якое правіла бяспекі парушыў герой:

1) У гэтай казцы іх з’елі, таму што яны адчынілі дзверы ваўку. (“Воўк і сем казлянят”. Нельга адчыняць дзверы, калі дарослых няма дома.)
2) Гераіня гэтай казкі трапіла ў бяду, таму што гуляла адна ў лесе і расказала ваўку, дзе жыве бабуля. (“Чырвоны Капялюш”. Нельга размаўляць з незнаёмцамі і расказваць, дзе жыве бабуля.)
3) Яго ўкрала ліса, таму што ён размаўляў з незнаёмкай, а ратаваў яго кот. (“Кот, ліса і певень”. Нельга размаўляць з незнаемымі.)

Малайцы, дзякуючы вам жыхары горада Казкі цяпер у бяспецы. Цяпер нам засталося сказаць чароўныя словы і назаўсёды выгнаць злую вядзьмарку Бязладзіцу!

Бязладзіца сыходзь! Бяспеку нам вяртай!

Вось мы з вамі і перамаглі Бязладзіцу. Надышоў час вяртацца ў дзіцячы сад, а вернемся мы туды з дапамогай чараўніцтва.

Ножкамі мы топнем,
У далоні хлопнем
Пакружымся, павернемся
Заплюшчым вочкі, скажам “Пака!
У дзіцячы сад нам вяртацца пара!”

Вось мы і вярнуліся ў дзіцячы сад! Скажыце, каму мы сёння дапамагалі? Якія правілы бяспекі вы запомнілі? У якім горадзе вам найбольш спадабалася?

Малайцы, дзеці! Вы былі ўважлівымі, смелымі і дружнымі і таму справіліся з усімі заданнямі!

 

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий