Мэта правядзення майстар-класа: арганізацыя актыўнага педагагічнага ўздзеяння для прэзентацыі інтэрактыўных заданняў па фарміраванні камунікатыўнай кампетэнцыі вучняў 5–6-х класаў.
Юлія КАРАГА,
настаўнік беларускай мовы і літаратуры
ДУА “Сярэдняя школа № 4 г. Чашнікі”,
Віцебская вобласць
Мэта правядзення майстар-класа: арганізацыя актыўнага педагагічнага ўздзеяння для прэзентацыі інтэрактыўных заданняў па фарміраванні камунікатыўнай кампетэнцыі вучняў 5–6-х класаў.
Задачы:
– стварыць умовы для фарміравання матывацыйнай падрыхтаванасці ўдзельнікаў майстар-класа для азнаямлення з сістэмай інтэрактыўных практыкаванняў, якія садзейнічаюць развіццю камунікатыўнай кампетэнцыі вучняў;
– прадэманстраваць разнастайныя інтэрактыўныя заданні;
– спрыяць павышэнню прафесійнага ўзроўню ўдзельнікаў майстар-класа, усведамленню імі практычнай значнасці атрыманага вопыту;
– садзейнічаць абуджэнню ў педагогаў жадання выкарыстоўваць прапанаваныя прыёмы на ўроках беларускай мовы.
Абсталяванне: камп’ютар з выхадам у інтэрнэт; мабільны тэлефон са сканерам; відэаролікі “Смак мовы”, “Прыгатаванне верашчакі”; сцікеры двух колераў для падзелу ўдзельнікаў на групы; літары для складання выніковага слова; “куфар ведаў”; беларуска-рускія словы, размеркаваныя па прадметна-тэматычных групах; маршрутны ліст.
Ход майстар-класа
Дзейнасць/Этап |
настаўніка-майстра |
удзельнікаў |
1 Арганізацыйна-матывацыйны |
Задача: стварыць сітуацыю для арганізацыі ўвагі, забеспячэння матывацыі і добрага настрою, запрасіць да супрацоўніцтва. |
|
Вітае ўдзельнікаў. Праводзіць знаёмства з настаўнікамі. |
Псіхалагічна настройваюцца на працу. |
|
2 Актуалізацыя суб’ектнага вопыту |
Задача: падвесці ўдзельнікаў да вызначэння праблемнага поля майстар-класа. |
|
Вядзе пошукавую гутарку, накіраваную на дыягностыку ўзроўню гатоўнасці ўдзельнікаў да ўспрыняцця новага вопыту. |
Удзельнічаюць у гутарцы, дзеляцца асабістым вопытам па вырашэнні педагагічнай праблемы. |
|
3 Мэтавызначэнне |
Задачы: вызначыць тэму і мэты заняткаў; заахвоціць удзельнікаў да мэтавызначэння. |
|
Актывізуе пазнавальную дзейнасць удзельнікаў, прапануе прагледзець відэаролік “Смак мовы”. |
Актыўна ўдзельнічаюць у вызначэнні тэмы і задач заняткаў. |
|
4 Інфармацыйна-дзейнасны этап |
Задачы: пазнаёміць з сістэмай інтэрактыўных заданняў, арганізаваць мэтанакіраваную пазнавальную дзейнасць удзельнікаў майстар-класа па засваенні прапанаваных заданняў, прыёмаў, форм дзейнасці вучняў, стварыць сітуацыю ўзаемадзеяння. |
|
4.1 Знаёмства з асноўнымі этапамі квест-гульні, умовамі |
Размяркоўвае ўдзельнікаў майстар-класа на групы ў залежнасці ад колераў выбраных сцікераў, знаёміць з умовамі квест-гульні “У магазіне”. Кожная каманда атрымлівае маршрут (маршрутны ліст), у якім у пэўнай паслядоўнасці паказаны аддзелы (прыпынкі): “Посуд”, “Рэчы для кухні”; “Бакалея”, “Садавіна”, “Агародніна”, “Ягады”, “Адзенне”, “Кафэ”. |
Размяркоўваюцца па групах, выбіраюць прапанаваныя ролі (генератары ідэй, дакладчык (дэманструе работу групы), захавальнік часу, сакратар (фіксуе ідэі групы), крытык (задае пытанні, робіць праўку)). Знаёмяцца з умовамі квест-гульні, маршрутным лістом. |
4.2 Наведванне “аддзелаў магазіна”, выкананне інтэрактыўных практыкаванняў, накіраваных на развіццё камунікатыўных кампетэнцый, папаўненне “куфра ведаў” |
“Каб пераварваць веды, патрэбна паглынаць іх з апетытам” (Анатоль Франс). |
Наведваюць “аддзелы магазіна”, выконваюць прапанаваныя заданні, папаўняюць свой “куфар ведаў”. |
4.3 Сістэматызацыя набытых ведаў |
Прыпынак “Кафэ”. |
Пасля наведванне “аддзелаў магазіна” вяртаюцца ў “Кафэ”, складаюць слова з сабраных літар (верашчака). |
5 Рэфлексійны этап |
Задача: старыць умовы для ацэнкі эфектыўнасці дзейнасці ўдзельнікаў і асэнсавання імі значнасці атрыманых ведаў для выкарыстання ў далейшай педагагічнай дзейнасці. |
|
Звяртаецца да эпіграфа. Прапануе пазнаёміць усіх удзельнікаў гульні з “куфрам ведаў”, падзяліцца сваімі ўражаннямі. |
Дзеляцца новымі ведамі, уражаннямі. |
Дадатак 1
Метад “Сэнсавага і вобразнага бачання”
Адзін мудрэц сказаў, што кожны чалавек мае толькі адзін куфар часу. У аднаго чалавека ў ім – пустэча, а ў другога – неацэнны скарб. Чаму мудрэц параўноўвае куфар з часам? (Адказы) Як і куфар, час абмежаваны. Кожны чалавек можа пражыць толькі сваё непаўторнае жыццё. Кожны чалавек запаўняе свой час па-рознаму, рознымі спосабамі. І мы сёння з вамі на занятках будзем напаўняць наш куфар новымі ведамі. А напрыканцы заняткаў паглядзім на вынікі нашай работы.
Дадатак 2
Посуд, рэчы для кухні |
Агародніна – овощи |
Садавіна і ягады – фрукты и ягоды |
Прадукты харчавання (бакалея) |
Дадатак 3
Маршрутны ліст
Наведванне магазіна
№ |
Назва аддзела |
Заданне |
Спасылка на заданне |
|
Літара |
1 |
Посуд, рэчы для кухні |
«Суаднясі паняцце» |
https://learningapps.org/display?v=pze9ordhc21 |
|
|
2 |
Бакалея |
“Перакладчык” (знайсці беларуска-рускія адпаведнікі) |
|
||
3 |
Садавіна, |
“Размяркуй па групах” (размеркаваць лексемы па тэматычных групах) |
https://learningapps.org/display?v=p9231umw321 |
|
|
4 |
Адзенне |
“Апрані чалавека” |
|
||
5 |
Кафэ |
“Смачна есці” |
|
Дадатак 4
Рэцэпт “Паспяховасць настаўніка”
Вазьміце кубачак цярпення, уліце ў яго поўнае сэрца любові, дзве жменькі шчодрасці, усё гэта пасыпце дабрынёй, дадайце трошкі гумару, як можна больш веры і ўсё добра перамяшайце. Намажце на кавалачак часу, адведзены на ўрок і прапануйце сваім вучням. Я ўпэўнена, што ў вас усё атрымаецца.