Паштоўкі-матыватары як інструмент рэфлексіі ў школьным музеі

- 9:39Стиль работы, Стиль работы. Педагогический лайфхак

Паштоўкі-матыватары – яркія карткі з цытатамі, афарызмамі, парадамі, якія павышаюць узровень маральных якасцей асобы, матывуюць на дзеянне, натхняюць на рэалізацыю планаў і задум.

Таццяна МАРЦЭВІЧ,
настаўнік беларускай мовы і літаратуры
ДУА “Ёдкаўская сярэдняя школа”
Лідскага раёна,
Гродзенская вобласць

 

 

 

 

Паштоўкі-матыватары – яркія карткі з цытатамі, афарызмамі, парадамі, якія павышаюць узровень маральных якасцей асобы, матывуюць на дзеянне, натхняюць на рэалізацыю планаў і задум.

Паштоўкі-матыватары могуць быць выкарыстаны ў школьным музеі падчас рэфлексіі, калі пасля экскурсіі наведвальніку неабходна дапамагчы сфарміраваць каштоўнасныя адносіны да прадметаў мінулага, накіраваць на будучую прадуктыўную дзейнасць і ўдасканаліць уласныя маральныя якасці. Такія карткі можна прымяняць не толькі ў рабоце з навучэнцамі, але і з дарослымі.

Прапаную набор паштовак-матыватараў для правядзення рэфлексіі з педагогамі пры правядзенні семінара, падчас выступлення ў рамках педагагічнага савета, майстар-класа ў музеі.

Мэта: фарміраванне сістэмы агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцей, натхненне на рэалізацыю планаў для павышэння якасці выхаваўчага і адукацыйнага працэсу.

Абсталяванне: набор картак з музейнымі прадметамі, шаблоны для паштовак-матыватараў, прыклады цытат, афарызмаў і парад на паштоўках.

 

Ход правядзення рэфлексіі з паштоўкамі-матыватарамі

Рэфлексія пачынаецца з гульні “Адшукай экспанат”. Удзельнікам неабходна выцягнуць картку з музейным прадметам і знайсці яго ў экспазіцыі музея.

Набор музейных прадметаў для гульні “Адшукай экспанат”

Пры паспяховым выкананні задання “Адшукай экспанат” удзельнік атрымоўвае паштоўку з матывуючай цытатай, якую зачытвае арганізатар рэфлексіі.

 

Шаблоны для паштовак-матыватараў

 

Прыклады цытат, афарызмаў і парад на паштоўках-матыватарах

Назва музейнага прадмета

Цытаты, афарызмы і парады на паштоўках-матыватарах

Кошык

Ад прадзедаў спакон вякоў нам засталася спадчына… Беражыце яе!

Пласцінка

У душы кожнага чалавека іграе музыка. Няхай Вашу музыку душы чуюць усе!

Ваза

Не чакайце цуду, будзьце ім!

Дыяпраектар

Жыццё – многасерыйны фільм, сюжэт да якога мы прыдумваем самі. Няхай ён будзе прыгожы!

Фарбы

Любімая работа – гэта майстэрства размалёўваць жыццё яркімі фарбамі. Няхай работа стане творчасцю!

Збанок

Самае дарагое, што вы можаце зрабіць – гэта добра выхаваць сваіх вучняў.

Пёравая ручка

Маленькае слова – мова, але любоў да яе вялікая. Любіце родную мову!

Пісьмо

Пісаць сабе ў будучыню вельмі карысна. Паспрабуйце!

Манета

Хто рана ўстае, таму Бог дае. Любіце кожную раніцу свайго жыцця.

Пярсцёнак

Беларусь – дарагі скарб кожнага беларуса. Беражыце яе, як залаты пярсцёнак.

Цыркуль

Усё добрае прыходзіць да таго, хто даводзіць справы да канца! Дабра Вам!

Гербарый

Прырода – крыніца здароўя і натхнення. Знаходзьце яго нават у засушанай галінцы.

Гузік

Шчасце складаецца з дробных момантаў.

Кніга

Колькі б Вам ні было год, няма нічога лепшага за кнігу ў руках!

Канькі

Не бойцеся марыць, верце ў сябе!

Лыжка

Памяць – гэта не толькі захаванне мінулага. Гэта клопат пра будучыню. Жывіце з клопатам пра заўтра!

Медаль

Найлепшая ўзнагарода – удзячныя вочы вучня. Няхай Вам шанцуе на добрых людзей.

Паштоўка

Радасць у простых рэчах.

Крэмень

Самая моцная крэпасць – любоў да Радзімы. Любіце яе і вучыце гэтаму дзяцей.

 

У канцы арганізатар звяртае ўвагу ўдзельнікаў на тое, што школьны музей валодае вялікім выхаваўчым патэнцыялам і з’яўляецца асабліва прыдатным месцам для правядзення рэфлексіі з паштоўкамі-матыватарамі. Натхняльныя цытаты вучаць па-новаму зірнуць на жыццё, работу, дапамагаюць дасягнуць новых вяршынь, паляпшаюць эмацыянальны стан, настрой, дазваляюць дасягнуць узаемаразумення паміж людзьмі, прымушаюць задумацца пра сапраўдныя чалавечыя каштоўнасці.

         

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий