Этапы
|
Дзейнасць настаўніка
|
Дзейнасць вучняў
|
Заўвагі
|
Уводны этап
|
Паведамленне канцэпцыі ўрока: урок для дарослых з назіральнікамі. Задача назіральнікаў: запісваць прыёмы і іх эфектыўнасць – высокая, сярэдняя, нізкая. Сачыць за рэакцыяй “вучняў”. Назіральнікі выбіраюцца рандомна праграмай https://classroomscreen.com/ – Урок у нас пазакласнага чытання па беларускай літаратуры (літаратурным чытанні). Зараз мы з вамі прачытаем тэксты, бо вучні павінны былі прачытаць іх дома.
|
Слухаюць уважліва інструкцыі да ўрока.
|
Дадатак 1
|
Паведамленне тэмы ўрока
|
Пазакласнае чытанне на тэму “Ёсць добрыя сябры”.
|
|
|
Слоўнікавая работа
|
– Ці ёсць словы, якія вам дома былі незразумелыя?
|
Будан – буда з галля, саломы ці тонкага бярвення для часовага жылля; шалаш. Прысак – гарачы, распалены попел.
|
Слайд 2
|
Арганізацыйна-матывацыйны этап
|
Прыём “Знайдзі пару” Настаўнік паведамляе, што некаторыя заданні вучні будуць выконваць у пары. Для гэтага неабходна знайсці сваю пару. Усім удзельнікам раздаюцца лісты, у адных ёсць пачатак на лісце, а ў іншых канец. Пасля таго як вучні знайшлі пары, неабходна абмеркаваць, што атрымалася (імёны пісьменнікаў, дата, назва твораў, прыказка, пажаданне). Падводзіцца вынік. Абмяркоўваецца прыказка, яе сэнс: дагавор даражэйшы за грошы.
|
Вучні павінны знайсці сваю пару. Хто знайшоў, дапамагае знайсці пару другім.
|
Дадатак 2
|
Прыём “Даскажы слоўца” На слайдзе паказаны верш, дзе не хапае апошняга слова. Вучні павінны назваць гэта слова, хто забыўся, карыстаецца зместам верша М.Дуксы “Сябры”. Сябры Сябруюць – Ніколі не скажуць “не дам”. Усё яны дзеляць Заўжды … – Што азначае гэта слова? Якія вашы адносіны да гэтага слова? Адкуль радкі гэтага верша?
|
Вучні ўспамінаюць прачытаны твор М.Дуксы “Сябры” і дадаюць слова папалам.
|
Слайд 3
|
|
Прыём “Выбар” Настаўнік паведамляе, што на дошцы знаходзіцца шэсць малюнкаў, неабходна выбраць два, якія адпавядаюць тэме ўрока, пракаменціраваць іх. Падводзіцца вынік. На малюнках адлюстравана наступная думка: добра, калі дзеці ўмеюць дзяліцца – гэта важна. Дагавор даражэйшы за грошы – гучыць прыказка, якую добра ведаюць дарослыя. А дзеці яшчэ вучацца, Дзіма дапусціў памылку, якую ён запомніць на ўсё жыццё. – Ацаніце свой адказ, увага на экран. Самаацэнка, ацэнка настаўніка.
|
Вучні ў парах абмяркоўваюць, якія малюнкі адпавядаюць прачытаным тэкстам. Вучні выказваюцца, якім чынам яны прыйшлі да высновы.
|
Дадатак 3
Дадатак 4 (пастаянна знаходзіцца на дошцы)
Слайд 4
|
Аперацыйна-пазнавальны этап
|
Прыём “Бінга” На экране размешчаны задачы, з якімі вучні будуць працаваць на ўроку. Настаўнік знаёміць, на што неабходна звярнуць увагу ў працэсе ўрока. Пасля таго як усе задачы будуць выкананы, мы павінны будзем усе разам падняць рукі ўгору і крыкнуць “Бінга”.
|
Вучні ўсведамляюць, з якімі задачамі будуць працаваць у працэсе ўрока.
|
Дадатак 5
Слайд 5
|
Выстава кніг У класе знаходзіцца выстава розных дзіцячых кніг па тэме “Ёсць добрыя сябры” (гэта могуць быць кнігі і пра прыроду, бо прырода – сябар чалавека, і кнігі пра жывёл, а таксама кнігі пра сяброўства, пра дзяцей). Задача вучняў – прадставіць кнігу згодна з крытэрыямі. Падводзіцца вынік аб тым, што ў літаратуры многа твораў, прысвечаных гэтай тэме. Самаацэнка за адказ. Слова настаўніка.
|
Вучні выказваюцца па крытэрыях: – выгляд кнігі – ілюстрацыі – змест – як кніга звязана з тэмай пазакласнага чытання.
|
Выстава кніг пад назвай “Як ты да людзей, так і людзі да цябе”.
|
|
Коміксы Настаўнік загадзя рыхтуе коміксы з дапамогай праграмы https://www.storyboardthat.com/ru/comic-maker У парах раздае коміксы. Дзецям неабходна згодна з прачытаным, карыстаючыся тэкстам, упісаць у моўныя бурбалкі, што гаварылі ці маглі сказаць героі. Узаемаацэнка. Ацэнка настаўніка.
|
Упісваюць у моўныя бурбалкі словы, якія сказаны героямі. Тым героям, слоў якіх няма ў змесце, дзецям неабходна запісаць магчымы варыянт.
|
Дадатак 6
|
|
Прыём “Воблака слоў” Выказванні вучняў аб учынках дзяцей. Падводзіцца вынік: дзеці з твора М.Дуксы выхаваныя, клапатлівыя і спагадлівыя. Дзеці з твора “Васьмёрка не ў радасць” ненадзейныя, няшчырыя, несумленныя, баязлівыя, адзін з герояў праявіў эгаізм.
|
Каб лягчэй было вучням выказвацца, на слайдзе знаходзяцца якасці, можна да некаторых дабаўляць прыстаўку не-; растлумачыць слова эгаізм.
|
Слайд 6
|
Фізмінутка
|
Прыём “Устаньце тыя, хто…” – любіць гуляць у шахматы – у каго дзень нараджэння летам – у каго ёсць сын – каму менш, чым 60 гадоў – хто любіць салодкае – хто ведае, які сёння дзень тыдня – хто ўмее вязаць – у каго нумар тэлефона з кодам 8033 – хто чакае Новы Год – у каго ёсць хобі
|
Вучні адпачываюць, падымаюцца або прысаджваюцца.
|
|
|
Прыём “Раскачка пытаннямі” Вучням у парах раздаюцца адказы рандомна: так, не, не ведаю. Іх задача – прыдумаць пытанне, адказ на якое яны выцягнулі (так, не, не ведаю) па змесце любога тэксту: М.Дуксы або Г.Скаржынскай-Савіцкай. Варыянты: Ці праўда, што ў вершы сябры ўсё дзялілі папалам? (Так) У тэксце Ганны Скаржынскай-Савіцкай дзеянне адбывалася летам? (Не) Косця з урока пайшоў да мамы на работу? (Не ведаю) Настаўнік падводзіць вынік аб варыянтах, якія прапанавалі вучні. Хваліць усіх дзяцей за выкананне складанага задання.
|
Вучні прадумваюць пытанні. Пасля таго як выйшаў час, вучні зачытваюць пытанні, астатнія адказваюць хорам. Клас не ведае адказ, які трапіўся кожнай пары (так, не ці не ведаю), таму задача тых, хто слухае, быць уважлівымі.
|
Абмежаванне часу з праграмай https://classroomscreen.com/
|
|
Прыём “Новае імя” Неабходна змяніць назву прачытаных тэкстаў і пракаменціраваць свой варыянт. Падводзіцца вынік, настаўнік хваліць вучняў за крэатыўны падыход.
|
Вучні даюць новую назву тэксту і каменціруюць свой варыянт.
|
|
Рэфлексіўна-ацэначны этап
|
Зварот да прыёму “Бінга” Але задача: вызначыць, чаму вучаць творы, не выканана, таму некалькі вучняў прапануюць свой адказ.
|
Вучні крычаць “Бінга”, калі ўсе задачы выкананы.
|
Слайд 8
|
Прыём “Пахвалі сябе” Кожны вучань павінен пракаменціраваць, за што ён сябе хваліць.
|
Хваляць сябе з каменціраваннем.
|
|
Прыём “Фотаапарат” Спачатку вучні, а затым настаўнік называюць тры яркія моманты на ўроку.
|
|
Дадатак 7
|
Дамашняе заданне
|
Новае імя Даць другое імя, якога не было на ўроку. Комікс – запісаць варыянты магчымых рэплік герояў (кожнаму вучню даецца 1 комікс на дом).
|
Раздаць вучням коміксы, задача вучняў – запісаць магчымыя варыянты.
|
|