Сюжэтныя інтэлект-карты паводле прачытанага твора (арганізацыя дадатковага чытання ў 8-м класе)

- 11:07II И III СТУПЕНИ, БЕЛАРУСКАЯ МОВА І ЛІТАРАТУРА, Беларуская мова і літаратура. Ідэі

Метад спрыяе глыбокаму спасціжэнню мастацкага твора, прымушае задумацца над прачытаным, супаставіць і абагуліць яго змест.

Вольга КАШКО,
настаўнік беларускай мовы і літаратуры
ДУА “Гімназія № 31 г. Мінска імя К.Т.Мазурава”

 

 

Чытанне – асноўны сродак навучання, інструмент пазнання навакольнага свету, адзін з найважнейшых сродкаў фарміравання грамадскай свядомасці і светапогляду людзей. І ў той жа час чытанне – дзівосны свет, што адкрывае свае тайны ўсім жадаючым.

Ёсць розныя шляхі далучэння да вялікага мастацтва слова. Зрабіць з вучня чытача, чалавека, які любіць і паважае кнігу, – удзячная і важкая задача. Адзін са шляхоў далучэння вучня да кнігі – урокі пазакласнага чытання.

Урокі пазакласнага чытання дапамагаюць выпрацоўваць навыкі аналізу мастацкага твора, выхоўваюць чытача. Гэтыя ўрокі патрабуюць ад настаўніка асобага метадычнага майстэрства:

– дапамагчы вучню арыентавацца ў выбары значымых, мастацкіх твораў,  навучыць знаходзіць у кніжным свеце кнігі цікавыя, пазнавальныя, якія перадаюць духоўны вопыт чалавецтва;

– накіроўваць інтарэс вучняў да стымуляванага чытання – роздуме аб прачытаным, праз якое адбываецца духоўнае станаўленне чалавека;

– метадычна правільна і цікава будаваць урок.

У канцы навучальнага года вучням даецца спіс мастацкай літаратуры, разлічаны на прачытанне кніг на працягу летніх канікул. У залежнасці ад узроўню чытацкай падрыхтоўкі, часу, інтарэсу, жадання вучні падбіраюць і прачытваюць частку кніг па дадзеным спісе.  Форма справаздачы прачытанага – урок пазакласнага чытання і дзённікі чытачоў. Формы правядзення ўрокаў пазакласнага чытання разнастайныя: гульні, інтэлект-карты, гутаркі, сачыненні-роздумы, камп’ютарныя прэзентацыі, буктрэйлеры.

Асобна хочацца спыніцца на сюжэтных інтэлект-картах паводле прачытанага твора.

Заданні па іх могуць быць самымі разнастайнымі: аднаўленне сюжэта твора; вызначэнне эпізодаў твора; акрэсліванне апушчанага эпізоду твора; выдзяленне самага напружанага моманту ў творы; назіранне за шляхам героя (ад кропкі, калі яго жыццё перастала быць ранейшым); прапанова свайго варыянту асацыяцый паводле твора  і г. д.   Названы метад спрыяе глыбокаму спасціжэнню мастацкага твора, прымушае задумацца над прачытаным, супаставіць і абагуліць яго змест.

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий