Падчас гульні “Займальнае падарожжа” выхаванцы старшай групы вучацца разумець літаратурны твор і развіваюць слоўнікавы запас.
Тамара НЯЎМЯРЖЫЦКАЯ,
выхавальнік дашкольнай адукацыі
ДУА “Яслі-сад № 19 г. Мазыра”,
Гомельская вобласць
Тэма: “Займальнае падарожжа”.
Праграмныя задачы:
– фарміраваць уменні разумець эмацыянальна-вобразны змест літаратурнага твора, яго характар, даваць ацэнку дзеянням героя літаратурнага твора, захоўваючы логіку і паслядоўнасць падзей;
– пераказваць празаічны літаратурны твор; замацоўваць і актывізаваць у маўленні выхаванцаў назвы садавіны, агародніны і іх уласцівасці;
– развіваць уменне ўспрымаць змест тэксту, разумець прычынна-выніковыя сувязі;
– выхоўваць любоў да мастацкага слова, эмацыянальна-пазітыўнае стаўленне да твораў мастацкай літаратуры.
Матэрыял і абсталяванне: карткі з адлюстраваннем частак сутак; карткі з зялёным і чырвоным колерам; выявы садовых дрэў, пладоў і агародніны; шклянкі з кампотам; кавалачкі садавіны на падносе, сурвэткі; вясёлы і сумны смайлікі, мальберты; тканіна зялёнага колеру; камп’ютар, мультымедыйная ўстаноўка, прэзентацыя, аўдыязапіс галасоў птушак.
Ход мерапрыемства
Выхавальнік: Сёння ў нас занятак па роднай мове, дзе патрэбна будзе размаўляць па-беларуску, давайце ўспомнім наш карагод.
Роўным кругам ў карагодзе
Любім мы сябры хадзіць,
Што выхавальнік зараз скажа,
Тое будзем мы рабіць.
Выхавальнік паказвае малюнкі, дзе намаляваны розныя часткі сутак, дзецям патрэбна прывітацца згодна з малюнкам.
Выхавальнік: “Як мы будзем вітацца, калі сустрэнемся ў гэты час?” (намаляваны ранак)
Дзеці: Добрага ранку, добрай раніцы!
Далей паказваецца “дзень”, “вечар” і г.д. Потым яшчэ раз ідзем у карагодзе, паўтараем словы.
Выхавальнік: “Усміхнёмся зараз адно аднаму, усміхнёмся новаму дзяньку, падарыце ўсмешку сонейку, хай будзе новы дзень цудоўны!
Выхавальнік: А зараз паслухайце маю загадку. “Гэта месца ў вёсцы, дзе растуць пладовыя дрэвы і кусты. Як вы думаеце, што гэта? (Сад).
На мальберце вывешваем карцінку, дзе намаляваны садовыя дрэвы.
Дыдактычная гульня “Якія садовыя дрэвы могуць расці ў садзе?”
Дзеці пералічваюць дрэвы. Разважаюць аб тым, якія дрэвы адносяцца да садовых, а якія не.
Выхавальнік: “А без чаго, на ваш погляд, не можа існаваць пладовы сад?
(Адказы дзяцей).
Выхавальнік: Паглядзіце, калі ласка, на экран камп’ютара. (Ідзе відэазапіс садоўніка).
Садоўнік: Прывітанне дзеці, вы здагадаліся хто я? Правільна, я той, хто працуе ў садзе, даглядае яго.Сёння я запрашаю вас ў свой сад, калі вы выканаеце мае заданні, то ў канцы вас будзе чакаць сюрпрыз-пачастунак. Поспехаў вам!
Выхавальнік: Хто прыслаў нам прывітанне? Хто такі садоўнік? (Садоўнік, чалавек, які клапоціцца аб садзе).
Гучыць аўдыязапіс галосоў птушак.
Выхавальнік: Давайце разам з вамі пойдзем па дарожцы, паглядзім на дрэвы нашага саду. (Уздоўж дарожкі на мальбертах – дрэвы сада з пладамі. Дзеці ідуць па дарожцы ланцужком, узяўшыся за рукі).
Усе разам:
Ланцужком мы ідзём,
Хутка-хутка сліву знойдзем.
Падыходзім да мальберта, дзе вісіць карцінка з дрэвам слівы.
Выхавальнік: Дзеці, глядзіце – гэта слівы чароўныя, на кожнай з іх заданне.
(Здымаем адну сліву з заданнем. На экране слайд з адлюстраваннем садавіны і агародніны).
Дыдактычная гульня “Садавіна – агародніна” (падгрупавая форма)
Па колерах дзелімся на падгрупы. Адна падгрупа выбірае карткі з садавіной, а другая – з агароднінай. Дзеці паказваюць адно аднаму карткі і называюць па-беларуску назвы садавіны і агародніны.
Выхавальнік запрашае дзяцей працягваць падарожжа.
Мы бусламі пойдзем,
І да яблынькі дойдзем.
Выхавальнік: А зараз паглядзім, якое заданне падрыхтавала яблынька (гучаць галасы птушак)
На экране слайд – каструлі з супам і кампотам.
Выхавальнік: Як будзе называцца кампот з яблыкаў, сліў, груш (Яблычны, грушавы, слівавы).
Выхавальнік: Парамі ўзяліся і да грушкі дабраліся.
Выхавальнік здымае адну грушу з заданнем.
Дыдактычная гульня “Перакладчыкі”
Дзеці садзяцца на стульчыкі.
Выхавальнік: адкажыце, калі ласка, дзеці, як будуць па-беларуску словы папа, чашка, а зараз перакладзіце словы на рускую мову: зірнуў, крышачку.
Пераказ тэксту “Кампот”
Выхавальнік: Дзеці, вы павінны зараз паслухаць апавяданне, якое называецца “Кампот” Клаўдзіі Каліны.
Далей выхавальнік чытае апавяданне.
Выхавальнік: Дзеці паслухайце, запомніце апавяданне, бо вы будзеце яго пераказваць.
Выхавальнік задае пытанні па зместу:
– Якія словы вы не зразумелі?
– Як звалі дзяўчынку?
– Якое даручэнне дала маці сваёй дачушцы?
– З якіх пладоў варыўся кампот?
– Ці выканала заданне дзяўчынка?
– Як зразумелі, здагадаліся, што кампот нясмачны?
– Успомніце, як патрэбна мыць правільна садавіну?
– Успомніце яшчэ раз, што не так зрабіла Галінка?
Выхавальнік: Слухаем апавяданне яшчэ раз, затым будзем пераказваць (Пераказ з выкарыстаннем ланцужка. Падвядзенне вынікаў пераказу)
Выхавальнік: Сёння вы былі вельмі ўважлівымі, і зараз вас чакае сюрпрыз, аб якім гаварыў садоўнік у пачатку занятку.
Дзеці падыходзяць да стала і частуюцца садавіной і кампотам.
Рэфлексія
На экране слайд – вясёлы смайлік
Выхавальнік: Дзеці, каму сёння спадабалася на занятку – вазьміце смайлік вясёлы, а каму не спадабалася – сумны.