Падарожжа па родным горадзе. Квест-гульня для выхаванцаў старшай групы (5–6 гадоў)

- 12:00Дошкольное образование. Сценарии, Методичка

У цікавай гульнёвай форме дашкольнікі не толькі развіваюць і замацоўваюць уяўленні пра родны горад, але і пашыраюць свой беларускі слоўнік, развіваюць пазнавальныя і моўныя здольнасцi.

 

Вікторыя КЕРЫМАВА, музычны кіраўнік,
Марына САПЕГІНА, музычны кіраўнік
ДУА “Дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці № 11 г. Ваўкавыска”,
Гродзенская вобласць

 

 

 

Мэта: замацаванне ў выхаванцаў уяўленняў пра родны горад, развіццё пачуцця патрыятызму, гонару за малую радзіму, далучэнне да багацця беларускай мовы.

Праграмныя задачы:
– фармiраваць сацыяльны вопыт выхаванцаў на аснове ўключэння іх у гульнёвую сiтуацыю;

– замацоўваць прадстаўленні пра родны горад, яго знакамітыя месцы, дасягненні, сімвалы, культурныя традыцыі, народныя гульні;
– пашыраць актыўны слоўнік новымі словамі;
– заахвочваць дзяцей да самастойных выказванняў на беларускай мове;
– развіваць пазнавальныя і моўныя здольнасцi, увагу, памяць, спрыт, актыўнасць, адказнасць за свой выбар;
– выхоўваць пачуцці любові да роднага краю, пачуццё калектывізму, сяброўства, жаданне размаўляць на беларускай мове.

Матэрыялы і абсталяванне: магнітна-маркерная дошка (2), інтэрактыўная дошка, ноўтбук, аўдыязапіс музычных кампазіцый, музычны цэнтр, маршрутная карта “Сакрэтныя лісты”, канверты з заданнямі; атрыбуты для беларускай народнай гульні “Лапці”, прэзентацыя “Віртуальная экскурсія “Мой Ваўкавыск”, сілуэт “Герб Ваўкавыска”, часткі пазла “Герб Ваўкавыска”, сілуэты “кафлі” з узорам для размалёўкі, каляровая крэйда.

Дзеючыя асобы: Следапыт Лявон, Несцерка, Дзяўчына Беларусачка.

  

Ход квест-гульні

Дзеці заходзяць у музычную залу, гучыць беларуская народная музыка.

Выхавальнік:

Дзень добры сонцу, дзень добры небу,
Роднай старонцы, духмянаму хлебу.
Ад чыстай крыніцы – сцяжыначцы вузкай
І роднай зямлі беларускай.

Выхавальнік: І вам добры дзень! Вітаю вас, хлопчыкі і дзяўчынкі.

Дзеці: Добры дзень!

Выхавальнік: А як яшчэ можна вітацца?

Дзеці: Добрай раніцы, добры вечар.

Выхавальнік: А я ведаю яшчэ прыгожыя прывітанні: дабранак, дабрыдзень, шчырыя вітанні. Ці ведаеце вы, што вітацца – гэта зычыць адно аднаму ўсяго самага добрага? Чаго можна пажадаць?

Дзеці: Здароўя, шчасця, добрага настрою.

Выхавальнік: З такімі прыемнымі пажаданнямі праходзьце, калі ласка. Я прапаную вам адправіцца ў падарожжа (гучыць тэлефонны званок). Пачакайце хвіліначку, нам хтосьці тэлефануе. Цікава, хто гэта? (Падымае трубку тэлефона)

Выхавальнік: Слухаем вас. Добры дзень.

Следапыт Лявон: Добры дзень! Гэта дзіцячы садок № 11?

Выхавальнік: Так, а вы хто?

Следапыт Лявон: Я Следапыт Лявон. Вельмі люблю падарожнічаць. Мне хочацца адправіцца ў падарожжа разам з вамі. Ужо еду ў ваш дзіцячы садок. Спадзяюся на сумеснае прыемнае падарожжа! Да пабачэння!

Выхавальнік: Дзякуй, Лявон. Мы цябе чакаем!

Заходзіць Лявон.

Следапыт Лявон: Добры дзень, хлопчыкі і дзяўчынкі! Я вельмі рады сустрэчы з вамі ў вашым цудоўным горадзе. Я шмат падарожнічаю па роднай Беларусі. Бачыў прыгожыя гарады і вёсачкі, багатыя на падзеі і гісторыю, сустракаўся з цікавымі людзьмі, якія распавядалі розныя гісторыі, казкі і паданні пра свае родныя мясціны. Кожнае падарожжа для мяне – гэта прыемныя ўражанні, пазітыўныя эмоцыі, і, безумоўна, шмат новых ведаў. Быў я і ў Ваўкавыску. Ваш горад мне вельмі спадабаўся. І таму я вырашыў прыехаць у Ваўкавыск яшчэ раз.
З кожнага падарожжа я прывожу з сабою памятныя рэчы. З Ваўкавыска таксама прывёз. А што я прывёз, хачу, каб вы мне адказалі. Я падрыхтаваў для вас сілуэт гэтага прадмета, а выявы на ім няма. (Паказвае дзецям і замацоўвае на магнітнай дошцы).
Каб вы змаглі адказаць на маё пытанне, я прапаную вам прайсці складаны, але цікавы квест. Гэта невялікае падарожжа з дапамогай карты-маршрута. Рухаючыся па маршруце, вы будзеце выконваць заданні і за гэта атрымліваць частку прадмета (элемент пазла) з выявай. Сабраўшы ўсе элементы, вы замацуеце іх на сілуэце, складзеце пазл і з лёгкасцю адкажаце на маё пытанне.

Выхавальнік: Дзеці, вы гатовы адправіцца ў такое незвычайнае падарожжа?

Дзеці: Так!

Выхавальнік: Тады мы з Лявонам радыя вас вітаць на нашай гульні «Падарожжа па родным горадзе»!

Следапыт Лявон: Падарожнічаць сёння мы будзем не на цягніку, і не на аўтамабілі, і нават не на веласіпедзе. Мы пойдзем пешшу. Падарожжа наша няпростае, але нам дапаможа маршрутная карта “Сакрэтныя лісты”, якую я для вас падрыхтаваў. (Перагортвае магнітную дошку, на якой знаходзіцца маршрутная карта “Сакрэтныя лісты” з указальнымі стрэлкамі). На карце, акрамя сакрэтных лістоў, якія падкажуць нам месца пошуку задання, ёсць стрэлкі, якія ўкажуць нам парадак руху па маршруце.

Выхавальнік: Паважаны Лявон, а што азначаюць сакрэтныя лісты? На іх няма выяў.

Следапыт Лявон: Не хвалюйцеся. Мы ўжо пачынаем гульню і адразу зразумеем, чаму лісты сакрэтныя і як яны нам змогуць дапамагчы.

Выхавальнік: У падарожжа сёння адправяцца дзве каманды. На каманды мы падзелімся з дапамогай эмблем, якія прышчэплены да вашага адзення. Адныя эмблемы зялёныя, другія чырвоныя. У нас з Лявонам таксама ёсць эмблемы. У мяне чырвоная, а у Лявона – зялёная. У каго чырвоныя эмблемы, падыдзіце, калі ласка, да мяне, а ў каго зялёныя, падыдзіце да Лявона.

Следапыт Лявон: Нам пара адпраўляцца ў падарожжа! Дзве каманды, падыдзіце да маршрутнай карты. Вы бачыце стрэлкі рознага колеру (чырвоны, зялёны). Гэта шлях кожнай з каманд.

Следапыт Лявон: А зараз мы ўбачым, куды нам трэба рухацца. (Выклікае па адным гульцу з кожнай каманды). Вазьміце крэйду сіняга колеру і замалюйце першы сакрэтны ліст.

Дзеці замалёўваюць ліст, і на лісце з’яўляецца выява прадмета, намаляванага воскам.

Следапыт Лявон: Што вы бачыце?

Дзеці: Піяніна.

Следапыт Лявон: Так, гэта піяніна. Зразумелі цяпер, чаму лісты сакрэтныя?

Дзеці: Так, трэба замаляваць ліст, і мы будзем ведаць, куды пайсці, каб знайсці і выканаць заданне.

Следапыт Лявон: А дзе будзем шукаць першае заданне?

Дзеці: У музычнай зале. Там, дзе знаходзіцца піяніна. (Падыходзяць да піяніна).

Следапыт Лявон: А вось і першы канверт з заданнем. (Адкрывае канверт).

 

Прыпынак 1. Заданне “Бліц-інтэрв’ю “Мой Ваўкавыск – мая старонка”

Следапыт Лявон: Каманды павінны адказаць на пытанні па чарзе. Калі каманда не адказвае на пытанне, то на пастаўленае пытанне можа адказаць другая каманда. Слухайце ўважліва і адказвайце хутка.

– Як называецца наша краіна? (Рэспубліка Беларусь)
– Як называецца сталіца нашай краіны? (Мінск)
– Як называецца горад, у якім мы жывём? (Ваўкавыск)
– Як называецца вобласць, у якой знаходзіцца Ваўкавыск?(Гродзенская)
– Як называюцца жыхары, якія жывуць у нашым горадзе? (Ваўкавычане)
– Якія рэкі працякаюць праз наш горад? (Ваўкавыя, Рось)
– Які музей ёсць у нашым горадзе?(Музей Баграціёна)
– Які сімвал нашага горада? (Воўк)

Следапыт Лявон: Малайцы! Справіліся з заданнем, а вось і першы элемент пазла!

Выхавальнік: Наша краіна вялікая. Наш горад – гэта маленькая частка Беларусi. Месца, дзе чалавек нарадзіўся і вырас, называюць Радзімай. Ваўкавыск – наша малая радзiма. Паглядзім, куды маршрутная карта накіруе нас далей.

Дзеці вызначаюць шлях па стрэлках; прадстаўнікі каманд замалёўваюць наступны “сакрэтны ліст”.

Выхавальнік: Дзеці, што вы бачыце на “сакрэтным лісце”?

Дзеці: Экран.

Выхавальнік: Так, гэта экран. Але не проста экран, а экран інтэрактыўнай дошкі.

Выхавальнік: Дзе будзем шукаць другое заданне?

Дзеці: У студыі. Там, дзе знаходзіцца інтэрактыўная дошка.

Выхавальнік: Нам абавязкова трэба ўзяць з сабою маршрутную карту, каб далей выконваць заданні.

Каманды пераходзяць у студыю, знаходзяць другі канверт з заданнем, выхавальнік адкрывае канверт.

 

Прыпынак 2. Заданне “Віртуальная экскурсія “Прадпрыемствы Ваўкавыска”

Выхавальнік: Дзеці, а зараз адбудзецца экскурсія па Ваўкавыску. Вы шмат дзе былі з мамамі і татамі, з бабулямі і дзядулямі і, напэўна, ведаеце пра свой горад, пра самыя вялікія прадпрыемствы. Зараз на экране будуць з’яўляцца фотаздымкі з выявамі прадпрыемстваў Ваўкавыска. Для правядзення экскурсіі нам неабходны экскурсаводы па адным ад кожнай каманды. Экскурсавод паведаміць нам пра тое, што ўбачыць на экране. Гэта павінна быць невялікае апавяданне з некалькіх сказаў. А перад удзельнікамі каманд знаходзяцца карткі з рознымі прадметамі. Пасля таго як экскурсавод вашай каманды паведаміць інфармацыю, вы павінны яго падтрымаць. (Выбраць і падняць карткі з прадметамі, якія адпавядаюць таму, пра што расказваецца).

Выхавальнік: Пачынаем экскурсію. На экране па чарзе з’яўляюцца фотаздымкі: Ваўкавыскае ААТ “Беллакт”, Ваўкавыскі мясакамбінат, Ваўкавыскі хлебазавод, АAТ “BолМет”.

Напрыклад: На экране з’яўляецца фотаздымак: Ваўкавыскае ААТ “Беллакт”.

Экскурсавод: Гэта прадпрыемства “Беллакт”. Яно знаходзіцца на вуліцы Кастрычніцкая. Тут працуе шмат людзей. На прадпрыемстве выпускаюць малочныя прадукты для маленькіх дзяцей і для дарослых.

Каманда выбірае і падымае карткі з выявамі малочных прадуктаў: малако, кефір, тварог, масла і г.д. Дзеці кожнай каманды па чарзе выконваюць заданне.

Выхавальнік: Малайцы! З гэтым заданнем вы таксама справіліся! Вы атрымліваеце другі элемент пазла!

Следапыт Лявон: Нам зноў патрэбна звярнуцца да маршрутнай карты.

Дзеці вызначаюць шлях па стрэлках; прадстаўнікі каманд замалёўваюць наступны “сакрэтны ліст”.

Следапыт Лявон: Дзеці, што вы бачыце на “сакрэтным лісце”?

Дзеці: Мяч. Гімнастычная лесвіца.

Следапыт Лявон: Дзе будзем шукаць трэцяе заданне?

Дзеці: У спартыўнай зале. Там, дзе знаходзяцца мячы і гімнастычныя лесвіцы. Дзеці пераходзяць у малую спартыўную залу, з сабою забіраюць маршрутную карту.

 

Прыпынак 3. Заданне “Беларускія народныя гульні”

У малой спартыўнай зале дзяцей сустракае Несцерка.

Следапыт Лявон: Добры дзень, шаноўны гаспадар Несцерка. Завіталі мы да цябе за дапамогаю. Шукаем канверт з заданнем. Нам яго абавязкова трэба выканаць.

Несцерка: Добра, я вам дапамагу. Але вы, даражэнькія, пагуляйце са мной. Згодны?

Дзеці: Так!

Несцерка: Але спачатку давайце ўспомнім, якія вы ведаеце беларускія народныя гульні?

Дзеці: “Гарлачык”, “Пляцень”, “Лапці”, “Блін гарыць”, “Гусі-лебедзі і воўк”, “Рэдзька” г.д. (Кожная каманда адказвае па адной назве).

Несцерка: Дзякуй вам за добрыя веды беларускіх гульняў. А да якой гульні ў мяне падрыхтаваны атрыбуты?

Дзеці: “Лапці”.

Несцерка: Я вам прапаную трошкі адпачыць і пагуляць у гэту гульню.

Следапыт Лявон: І я з задавальненнем пагуляю.

Гуляюць у гульню “Лапці”.

Несцерка. Дзякуй вам за веданне беларускіх гульняў, за добрую гульню. Вы адпачылі?

Дзеці: Так.

Следапыт Лявон: Дзякуй і табе, Несцерка. Але мы не бачым канверта з заданнем!

Несцерка. Не хвалюйцеся. Вы ўжо яго выканалі і нават на “выдатна”. Вось вам частка ад пазла. Да пабачэння!

Дзеці: Да пабачэння!

Выхавальнік: Дзе наша маршрутная карта?

Дзеці падыходзяць да карты, вызначаюць шлях па стрэлках; прадстаўнікі каманд замалёўваюць наступны “сакрэтны ліст”.

Выхавальнік: Дзеці, што вы бачыце на “сакрэтным лісце”?

Дзеці: Мальберт.

Следапыт Лявон: Дзе будзем шукаць наступнае заданне?

Дзеці: У дызайн-студыі. Там, дзе знаходзяцца мальберты і прылады для творчасці.

Дзеці пераходзяць у дызайн-студыю.

 

Прыпынак 4. Заданне ”Ваўкавыскія ўмельцы”

Выхавальнік: Дзеці, а вось і канверт з наступным заданнем. Паслухайце ўважліва. На стале стаіць скарбонка, у ёй карцінка з выявай прадмета. Адгадаем загадку і даведаемся, што там:

Дровы любіць есці,
Хоць зубоў не мае,
Целам сваім
Усю хату сагравае!

Дзеці: Печ.

Выхавальнік: Правільна (паказвае карцінку). А дзе вы бачылі печ?

Дзеці: У вёсцы ў бабулі. У нас дома ёсць печ.

Выхавальнік: А з чаго зроблена печ, хто ведае? Я вам падкажу. Гэта “кафля”.

Кафля – гэта керамічныя пліткі, зробленыя з гліны, прамавугольнай ці квадратнай формы для абліцоўкі печы, каміна (на экране прадстаўлены фотаздымкі). Кафлю таксама вырабляюць і ў Ваўкавыску.

Выхавальнік: Вы зразумелі значэнне слова “кафля”?

Дзеці: Так.

Выхавальнік: Каб печ ці камін былі прыгожымі, кафлю размалёўваюць, прыдумваюць розныя ўзоры. Нам мастакі дызайнеры прапануюць пафарбаваць узор на кафлі.

Дзеці рознакаляровай крэйдай фарбуюць узор: адна каманда – квадратныя кафлі, другая – прамавугольныя.

Выхавальнік: Якія прыгожыя кафлі атрымаліся ў абедзвюх каманд. Мастакі дызайнеры будуць нам вельмі ўдзячныя. За гэта заданне вы атрымліваеце чарговы элемент пазла.

Следапыт Лявон: А цяпер падыдзіце да маршрутнай карты.

Дзеці падыходзяць да карты, вызначаюць шлях па стрэлках; прадстаўнікі каманд замалёўваюць наступны “сакрэтны ліст”.

Следапыт Лявон: Дзеці, што вы бачыце на “сакрэтным лісце”?

Дзеці: Ноты і скрыпічны ключ.

Следапыт Лявон: Дзе будзем выконваць наступнае заданне?

Дзеці: У музычнай зале.

Следапыт Лявон: Мы вяртаемся з вамі ў музычную залу. Якое заданне нас там чакае?

Пераходзяць у музычную залу.

 

Прыпынак 5. Заданне “Ваўкавыск творчы”

У музычнай зале дзяцей сустракае Дзяўчына Беларусачка (музычны кіраўнік) у беларускім нацыянальным касцюме.

Дзяўчына: Заходзьце, калі ласка! Я знайшла тут канверт. Напэўна, ён для вас, дзеці?

Выхавальнік: Так, мы за ім прыйшлі. У ім заданне для нас. Мы падарожнічаем з Лявонам, выконваем розныя заданні. Нам трэба сабраць усе часткі пазла, скласці яго і адказаць на пытанне следапыта Лявона. (Адкрывае канверт).

Заданне для вас, дзеці, творчае. Трэба ўмець і спяваць, і танцаваць, і вершы чытаць. Вы гатовыя?

Дзеці: Так!

Выхавальнік: Але хто нам дапаможа? Музыкі няма.

Дзяўчына: Не хвалюйцеся, я вам дапамагу.

Я даўно ўжо вас чакаю
І на танец запрашаю.

Танец “Полька-Янка” (беларуская народная мелодыя)

Дзяўчына:

Танец добра танцавалі,
Але песні не спявалі.
Станавіцеся хутчэй.
Заспяваем весялей!

Песня “Родны мой горад” (музыка Васіля Раінчыка, словы Уладзіміра Някляева)

Відэаролік з выявамі Ваўкавыска.

Выхавальнік: Дзеці, як цудоўна вы спявалі і танцавалі, родны горад праслаўлялі! Паважаны Лявон, нашы дзеці ведаюць вершы ваўкавыскіх паэтаў, якія напісалі цудоўныя словы пра наш славуты, родны горад. Паслухай, калі ласка!

У выкананні выхаванцаў гучаць радкі з верша паэта-земляка Вячаслава Макуця

“Мой Ваўкавыск, струмень святла крыніцы…”
Гісторыі спяваюць галасы.
Мы спевам гэтым будзем ганарыцца
Дзівоснае і вечнае красы…

Мы ў спадчыне культурна-гістарычнай,
У легендах і паданнях даўніны
Купаемся, як у вадзе крынічнай,
І ганарымся горадам радным!

Следапыт Лявон: Дзякуй вам за прыемныя хвіліны, за творчыя здольнасці! Вы справіліся з заданнем і атрымліваеце апошнюю частку пазла.

Следапыт Лявон: Скончылася наша падарожжа. На маршрутнай карце няма ўжо сакрэтных лістоў. Значыць, гульня-квест пройдзена, заданні выкананы. А цяпер ідзём складаць пазл.

Дзеці складаюць пазл. Атрымліваецца выява герба горада Ваўкавыска.

Следапыт Лявон: Дзеці, што атрымалася?

Дзеці: Выява ваўка. Герб Ваўкавыска.

Следапыт Лявон: Вось вы і адказалі на маё пытанне. Менавіта герб Ваўкавыска я прывёз як напамінак пра цікавае падарожжа па Ваўкавыску. Дзякуй вам, хлопчыкі і дзяўчынкі. Мне вельмі прыемна было з вамі падарожнічаць. А ўспомніце, што мы рабілі ў нашым падарожжы? Падзяліцеся сваімі ўражаннямі. (Адказы дзяцей. Дзеці выказваюць свае ўражанні).

Следапыт Лявон: Я ганаруся, што вы сапраўдныя знаўцы свайго роднага краю, сваёй роднай беларускай мовы. А зараз час развітвацца. Як гэта зрабіць па-беларуску?

Дзеці: Да пабачэння, да сустрэчы, пабачымся, усяго найлепшага, шчасліва.

Выхавальнік: Усё так. Але мне больш за ўсё падабаецца: бывайце здаровы, жывіце багата! Давайце так і развітаемся.

Развітваюцца, Лявон выходзіць з залы пад гучанне аўдыязапісу песні “Мой Ваўкавыск”.

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий