Адкуль хлеб на стале. План-канспект інтэграванага занятку ў сярэдняй групе па адукацыйных галінах “Дзіця і грамадства” і “Мастацтва” (лепка) з выкарыстаннем элементаў ТРВЗ-тэхналогіі

- 10:10ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ, Дошкольное образование. Сценарии, Методичка

Сцэнарый занятку, на якім дзеці даведаюцца, як з’яўляецца хлеб, а таксама паспрабуюць свае сілы ў лепцы.

 

Наталля ЖУЛІНСКАЯ,
выхавальнік дашкольнай адукацыі,
ДУА “Дзіцячы сад № 12 г. Навагрудка”,
Гродзенская вобласць

 

Праграмныя задачы:

– даць уяўленні пра тое, як вырошчвалі хлеб раней і як гэта робяць у цяперашні час;
– развіваць цікавасць да працы дарослых, да ўзаемаадносін людзей розных прафесій;
– развіваць уменне ляпіць рознымі спосабамі ў пэўнай паслядоўнасці;
– выхоўваць павагу і беражлівыя адносіны да працы людзей розных прафесій.

Матэрыял і абсталяванне: ілюстрацыі (каласкі, усходы пшаніцы, трактар арэ поле, зялёная ніва, поле паспелых каласоў, камбайн збірае ўраджай, мелькамбінат, хлебазавод, хлеб і батон); магнітная дошка, смайлікі вясёлыя і сумныя, сістэмны аператар.

Дадатак: Дадатак

Папярэдняя работа: чытанне беларускай народнай казкі “Пшанічны каласок”

 

Ход занятку

 

Выхавальнік: Дзеці, паглядзіце, што гэта?

На сістэмным аператары з’яўляецца ілюстрацыя каласка пшаніцы або жыта (Дадатак 1).

А якую казку вы ведаеце пра каласок? (“Пшанічны каласок”)
З чаго пачынаецца казка “Пшанічны каласок”? (Курачка знайшла каласок).
А дзе каласок вырас?(У полі)

Хто яго пасадзіў? (Адказы дзяцей)

Пра гэта ў казцы не гаворыцца. У далёкія часы на зямлі лясоў было больш, чым палёў. Але ў лесе хлеб не выгадуеш. І вось людзі высякалі лес. А ведаеце навошта? (Каб зрабіць поле).

Як вы думаеце, што рабілі са ссечанымі дрэвамі? (Вялікія ішлі на будаўніцтва, астатнія – на дровы).

Затым людзі выкарчоўвалі пні і аралі зямлю. Хто ведае, чым араць зямлю? (Адказы дзяцей)

Раней узворвалі поле сахой, а цяпер узворваюць трактарам. Зямля становіцца пухлай, мяккай і цяпер можна сеяць (Дадатак 2).

Прапаную вам адгадаць загадку

У зямлю цёплую пайду
Затым каласком узыду
Будзе ў ім такіх, як я,
Ужо цэлая сям’я.
                           (Збожжа)

Як вы думаеце, чым сеюць хлеб? (Адказы дзяцей) Раней сеялі хлеб рукамі: бралі вядзерцы ці кошыкі, набіралі зярняткі ў руку і раскідвалі збожжа па полі.

 

Фізкультхвілінка “Сеем хлеб”.

Дзеці выконваюць рухі згодна тэксту

Раз, два, тры, чатыры, пяць
Будзем поле засяваць
Зерне ў руку набіраем
І па глебе раскідаем

Выхавальнік: І вось поле засеяна. Што неабходна для росту раслін? (Сонца, дожджык).

Дожджык, дожджык палівай!
Будзе хлеба каравай.
Будуць булкі, будуць сушкі,
Будуць смачныя ватрушкі.

І вось дожджык палівае, сонейка грэе, з зярнятак вырастаюць маленькія парасткі (Дадатак 3). Затым парасткі падкормліваюць, і яны ўсё растуць і растуць (Дадатак 4).

 

Практыкаванне “Зярняткі” (метад сінэктыкі).

Выхавальнік: Дзеці, уявіце, што вы – зярняткі (дзеці згортваюцца клубочкам на дыване). Прыгрэла сонейка, пайшоў дожджык і з’явіліся першыя парасткі. Вось ужо выраслі два лісціка, якія і пацягнуліся да сонца (дзеці падымаюць рукі ўверх, быццам цягнуцца да сонца). У канцы лета хлебныя каласы вырастаюць (дзеці ўстаюць, цягнуць рукі ўгору) і спеюць (Дадатак 5). Вось і надыходзіць пара ўбіраць хлеб.

А хто ведае, чым і як на палях убіраюць хлеб? (Камбайнам) (Дадатак 6).

Паслухайце, як раней хлеб убіралі: мужчыны бралі косы, жанчыны – сярпы і ішлі ў полі жаць жыта, потым вязалі яго ў снапы. І вось падчас уборкі хлеба і мог згубіцца каласок, які знайшла курачка.

Успомніце, што курачка зрабіла з каласком (Абмалаціла).

Так, яна ўзяла цэп і біла па каласку, і зярняткі высыпаліся. І панесла куды? (На млын). Там змалола муку і затым спякла пірог. У цяперашні час збожжа вязуць на мелькамбінат, дзе мелюць муку (Дадатак 7), а затым толькі на хлебазавод (Дадатак 8), дзе пякуць хлеб і булкі (Дадатак 9).

Дзеці, падыдзіце да чароўнага тэлевізара, паглядзіце ўважліва. Колькі працы было зроблена, каб у нас быў хлеб.

Замацаванне ведаў выхаванцаў з дапамогай сістэмнага аператару.

 

Выхавальнік: А сёння мы з вамі спячом пірагі, абаранкі, сушкі з салёнага цеста.

 

Лепка з салёнага цеста.

Дзеці пад кіраўніцтвам выхавальніка лепяць хлебабулачныя вырабы.

 

Выхавальнік: Малайцы, а цяпер мы з вамі зробім выставу хлебабулачных вырабаў, якія вы зляпілі.

 

Рэфлексія

Выхавальнік: Вось наш занятак і скончыўся. Каму спадабаўся, выберыце вясёлы смайлік, а каму не спадабаўся, то сумны і замацуйце іх на магнітнай дошцы.

Дзеці выконваюць заданне

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий