Дидактические игры по английскому языку для учащихся 4-го класса

- 14:29II И III СТУПЕНИ, ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК, Иностранный язык в начальной школе, Методичка

 

Виктория КОШЕВЫХ,
учитель английского языка
ГУО «Гимназия г. Ляховичи»,
Брестская область

 

 

Игра «Ordering Ordinals Storytime»

Задачи:

– способствовать развитию умений говорить на основе изученных структур в рамках темы “School subjects”;
– способствовать развитию основных способов речемыслительной деятельности (анализ, синтез, обобщение);
– содействовать развитию языковой догадки, памяти, внимания;
– содействовать воспитанию культуры общения через взаимодействие учащихся;
– создать условия, обеспечивающие воспитание интереса у учащихся к различным учебным предметам.

Оборудование: сайт learningapps.org, 10 карточек с изображениями (на основе лексического материала по теме «School subjects»), таблица рейтинга.

Warming-up: What’s your favourite lesson? (Math) What do you do in this lesson? (I solve problems, count and do sums). Scan the QR code and open the link. The boy Alex writes about his favourite school day. Read the story, use the pictures and fill in the gaps his usual school activities. What’s his favourite school day? What lessons has he got on Monday? What are his favourite lessons? Who’s his favourite teacher? (https://learningapps.org/watch?v=poaaq8c8j23).

Each pair of pupils takes 10 cards with the pictures and “Rating card”. Look at them and make up a story in any order. Use one sentence for each card. You’ve got 6 minutes.

When you are ready, mix all the cards and invite your neighbors to play. Start telling a story. Your neighbors should guess the number of a card after each sentence. Count the number of correct answers and write in your neighbors’ “Rating card”.

(A: On Monday Denis does sums and counts in Math.
B: The third picture.
A: Right. Then …)

                  

So, let’s discuss our work.  Look at your cards a say how many stars have you got. Who’s got the biggest number of stars? Whose story is the most interesting (unusual)? Why? Think about your class work and say what mark do you deserve? Why? Does your partner agree with you?

 

Ролевая игра «At the shop»

Цели: совершенствование навыка диалогической речи по теме «Одежда», содействие развитию умений работать в группе, формирование положительной мотивации к изучению английского языка через использование элементов англоязычной культуры, воспитание ответственности у учащихся за соблюдение правил работы в группе.

Задачи:

– способствовать формированию культуры взаимоотношений при работе в команде;
– обеспечить в ходе урока закрепление знаний по теме “Одежда”;
– создать условия для отработки навыков и умений диалогической речи, развития коммуникативных навыков через диалогический вид речевой деятельности;
– содействовать тренировке употребления структур this/those/that/those в речи;
– создать на уроке условия, обеспечивающие иноязычную атмосферу;
– содействовать развитию культуры речи.

Оборудование: изображение витрины магазина с блюдами и ценами (презентация), деньги игры «Монополия», карточки с пройденными репликами в помощь (‘Help Box’), сайт wheelofnames.com с событиями (Christmas day in cold winter, hot summer day, friend’s birthday in windy spring day, rainy autumn morning, cool party in the evening), карточки ролей “Shop-assistant” / “Client”.

Warming-up. Scan the QR code and open the link. Put the phrases into the correct order and make up a conversation in the shop (https://learningapps.org/watch?v=phnarr51323).

 

Подготовительный этап: Today we’ll play in a game “At the shop”.  Your aim is to prepare well for an event and buy clothes at the shop. Before we start, each pair spins the wheel and gets a task. S1 and S2, go to the shop, buy clothes for …

friend’s birthday in windy spring day”.

 

Игровой этап: S1, help your classmates to choose their roles and take a card out of the box. If you’re a shop-assisant, go to your table. This is your “shop”.

 

Each client has got money. Your task is to speak a shop-assisant and buy clothes for your event. A shop-assisant should help your clients to choose clothes and get all money for your shop. Use the conversation from the online-exercise for help. If you can’t find anything good, go to another shop.

 

Заключительный этап: Let’s finish. Shop-assistants, count your money. Who’s got the biggest number? Who’s you best client? Why? Clients, speak about your outfit. What do you like the most? Why do you need this outfit? Which shop-assistant help you the most?

 

 

Проект «A perfect house»

Цели: совершенствование навыка монологической речи по теме «Мой квартира/дом», формирование положительной мотивации к изучению английского языка через использование элементов англоязычной культуры, формирование интереса к определенной сфере деятельности, воспитание ответственности у учащихся за соблюдение правил работы в группе.

Задачи:

– способствовать формированию культуры взаимоотношений при работе в команде;
– обеспечить в ходе урока закрепление знаний по теме «Мой квартира/дом;
– создать условия для отработки навыков и умений диалогической речи;
– содействовать тренировке употребления структур there is/there are в речи;
– создать на уроке условия, обеспечивающие иноязычную атмосферу;
– содействовать развитию культуры речи, создать условия, обеспечивающие воспитание интереса к потенциальной будущей профессии.

Оборудование: карточки клиентов-заказчиков домов, изображения-трафареты домов/квартир, презентация (https://www.canva.com/design/DAFjSpQHIT0/I74JcIKvf7LVrdXi9jmkKw/edit?utm_content=DAFjSpQHIT0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton).

Warming-up: Where do you live? Is it a house or a flat? What rooms have you got? Let’s play in a memory game. Tap on a picture and choose right variant. What have we got upstairs / downstairs? (https://learningapps.org/view9998884).

 

Today you’ll make a perfect house and  speak about it. We’ll imagine that you’ve got a job. You’re designers. Each of you have got a special client. S1, help your classmates to choose their roles. Take the cards out of the box. Each of you have got a client which wants you to design a perfect house for them. S2, speak about your clients. Who’s your client? (He’s James and he’s businessman. He’s 34.) What type of house does he want? (He wants a modern/new house. He likes blue and green colors, unusual plants and big mirrors.).What are his hobbies? (He cooks and he’s got a python as a pet). Tell your desk partners about your clients. Whos’ got the most unusual client?

You should design a perfect house/flat for your house. Don’t forget about your client’s wishes. Take the templates and start. Prepare to speak about this house. S1, present your client and your house. While you listen, each of you take a chart with all the clients. Which client’s hobbies/interests are there? Write. Listen and fill in the chart. Is the house really good for James (Allison/Ann…)? Why? Which house is the most interesting (unusual/beautiful/cozy)?

 

 

Игра “My favourite school day

Задачи:

– способствовать развитию умений говорить на основе изученных структур в рамках темы “School subjects”;
– способствовать развитию основных способов речемыслительной деятельности (анализ, синтез, обобщение);
– содействовать развитию языковой догадки, памяти, внимания;
– содействовать воспитанию культуры общения через взаимодействие учащихся;
– создать условия, обеспечивающие воспитание интереса у учащихся к различным учебным предметам.

Warming-up: Before we start, let’s recollect the school subjects. Scan the QR-code/open the link and do the task. Look at the picture and type down the school subjects. What school subjects do you remember? (https://learningapps.org/watch?v=ps91h0oxa23).

Look at the chart. What’s this? (timetable). This is the timetable of 5 ‘A’ form. What school subjects do you have too? Read the names of the students. They speak about their favourite school days. Read their riddles, look at the timetable and guess the days of the week. What are their favourite school days?

Now, write your own riddle about a school day and tell it to another pair of students. What’s their school day? How many riddles have you guessed? What’s you favourite school subject?



 

Игра “In a line

Задачи:

– способствовать развитию умений говорить на основе изученных структур в рамках темы “My birthday”;
– актуализировать знания по теме “Ordinal numbers”;
– способствовать воспитанию культуры общения на иностранном языке, способствовать развитию логического мышления и памяти;
– содействовать развитию языковой догадки, памяти, внимания;
– содействовать воспитанию культуры общения через взаимодействие учащихся; содействие развитию умений работать в группе.

Оборудование: онлайн-таймер (https://www.online-timer.net/), сайт https://learningapps.org/.

Warming-up: Let’s recollect the ordinal numerals. Let’s count from 1 to 10. Then, scan the QR-code and open the link and do the task. Match the questions and the answers. Tap on the corner of a picture to see a question. (https://learningapps.org/watch?v=pjy8ymtwa23).

We’ speak about our birthdays. When is your birthday? (It’s in May. It’s on the fifth of May.) Your task is to ask all the classmates about their birthdays and to make up a line by your date of birth. The first pupil is the eldest in your group. You’ve got 3 minutes to do. Let’s check. Name your number and a birth date.( I’m the second. I was born on the twenty-fifth of April.)

What’s your shoe size? If you don’t remember, look and say. Ask all the classmates about their shoe size and to make up a line from the biggest to the smallest. Let’s check. Name your number and a birth date.( I’m the seventh. I’ve got the 32nd.)

What’s your favourite month of the year? Ask your classmates and make up a line from January to December. (I’m the first. My favourite month is February.)

How may sisters or brothers have you got? Ask your classmates and make up a line from the biggest to the smallest number of siblings (I’m the third. I’ve got 3sisters and 2 brothers.).

How old is your mum? (She’s 43.)

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий