Пераказ апавядання Васіля Хомчанкі “Яшава рукавічка”. Канспект занятку па адукацыйнай галіне “Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін” у сярэдняй групе (4–5 гадоў)

- 17:38ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ, Дошкольное образование. Сценарии, Методичка

Фарміраваць уменне ўзнаўляць мастацкі твор на беларускай мове, адказваць на пытанні па змесце твора.

 

Вольга БУРАВА,
выхавальнік дашкольнай адукацыі,
ДУА “Смаргонскі дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці”,
Гродзенская вобласць

 

Тэма: Пераказ апавядання Васіля Хомчанкі “Яшава рукавічка”.

Праграмныя задачы:

– фарміраваць уменне ўзнаўляць мастацкі твор на беларускай мове, адказваць на пытанні па змесце твора;
– працягваць фарміраваць уменне ўтвараць родны склон назоўнікаў, правільна вымаўляць заўсёды цвёрды гук [ч] у словах і фразах;
– развіваць элементарныя навыкі зносін на беларускай мове;
– выхоўваць станоўчыя адносіны да беларускай мовы.

Абсталяванне: клубок нітак, куфэрак, рукавічкі, партрэт Васіля Хомчанкі, ілюстрацыі да апавядання, шапачка “іголка”, рэфлексійны кубік, беларуская народная музыка “Полька-Янка”, “Купалінка”.

 

Ход занятку

Арганізацыйны момант “Клубок прыемных слоў”. Дзеці становяцца ў круг, перадаюць па чарзе клубок і гавораць прыемныя словы адно аднаму.

Выхавальнік прыносіць у групу куфэрак.

Выхавальнік. Я хачу расказаць вам гісторыю. Жыла-была бабуля Алеся. І быў у яе чароўны куфэрак. Алеся вельмі яго любіла. Як толькі бабуля хацела штосьці загадаць, яна брала ў рукі чароўны куфэрак, шаптала яму чароўныя словы; яшчэ трэба было пакруціцца, прытопнуць, прыхлопнуць – і ў куфэрку з’яўляўся загаданы прадмет або збывалася якое-небудзь жаданне. Аднойчы бабуля Алеся вырашыла, што гэты куфэрак больш спатрэбіцца дзеткам і падарыла яго нам. Бабуля нас папярэдзіла аб тым, што ёсць два вельмі важныя правілы, без якіх куфэрак не працуе. Першае – трэба добра ведаць чароўныя словы, а другое – куфэрак выконвае толькі добрыя жаданні.

Я прапаную нам праверыць, як працуе куфэрак. Спачатку давайце ўспомнім чароўныя словы, з якімі мы можам звярнуцца да куфэрка (калі ласка, будзь ласкавы, будзь добры, будзьце так ветлівы, калі вам не цяжка, прабач за турботу).

Я загадала прадмет, словы ветлівыя мы сказалі, цяпер давайце пакруцімся, прытопнем, прыхлопнем…

Выхавальнік адчыняе куфэрак, а там рукавічкі.

Якія прыгожыя рукавічкі начараваў нам куфэрак. Давайце мы з імі пагуляем.

Гульня “Чыя рукавічка”

Пакуль іграе музыка (“Полька-Янка”), дзеці перадаюць рукавічку па крузе. Як толькі музыка прыпыняецца, той, у каго рукавічка, называе, чыя рукавічка. ( Захарава рукавічка, Ягорава рукавічка і гэтак далей).

А цяпер давайце прысядзем. Прапаную вам пагуляць у гульню “Скажы правільна” (чыстагаворкі), для таго каб нашае маўленне было прыгожае. Выхавальнік напамінае правілы вымаўлення гука [ч] у беларускай мове.

Чу-чу-чу – я сукенку хачу.
Чы-чы-чы – рукавіцы не мачы.
Ач-ач-ач – на кашулі сіні мяч.

Я сёння вельмі хачу пазнаёміць вас з апавяданнем, якое называецца “Яшава рукавічка”. Напісаў яго Васіль Хомчанка (выхавальнік паказвае партрэт аўтара).

Выхавальнік чытае апавяданне. Пытанні па творы:

– Як звалі ўнука?
– Што вырашыла бабуля зрабіць для Яшы?
– Дзе бабуля вязала рукавічку?
– Якая была раніца?
– Хто бегаў у траве?
– Калі была гатова рукавічка?
– Што здарылася з бабуляй?
– Што зрабіў коцік з клубком?
– Што Яша зрабіў з клубком і ніткай?
– Што сказала бабуля, калі прачнулася?
– Што здарылася з рукавічкай?

У мяне ёсць малюнкі да гэтага апавядання. Але я сёння іх незнарок пераблытала. Дапамажыце, калі ласка, раскласці іх па парадку. (Дзеці разам з выхавальнікам раскладваюць малюнкі да апавядання адпаведна зместу).

Дзякуй вам вялікі! А цяпер прапаную трошкі адпачыць і пагуляць у яшчэ адну гульню.

Гульня “Іголка з нітачкай”

Дзеці строяцца адзін за адным у калону. Выхавальнік першы, у яго на галаве шапачка з выявай іголкі. Усім дзецям дае ў правую руку нітачку з аднаго клубка. “Нітачка ідзе за іголачкай” пад музыку змейкай (“Купалінка”).

Дзеці садзяцца на месца. Выхавальнік чытае апавяданне “Яшава рукавічка” з устаноўкай на запамінанне. Затым пераказ па ланцужку. Потым пераказ дзецьмі цэлага апавядання.

Мы сёння з вамі вельмі старанна папрацавалі. Мне вельмі спадабалася, як вы прыгожа размаўлялі на беларускай мове. А як прайшоў занятак на ваш погляд, вы мне раскажаце з дапамогай нашага кубіка-дапамагайкі.

Дзеці кідаюць кубік і адказваюць на пытанне, якое выпала. На кожнай грані кубіка малюнак, які адпавядае пэўнаму выказванню, якое трэба дапоўніць.

– На занятку мне вельмі спадабалася…
– Сёння ў мяне атрымалася…
– На занятку было цяжка…
– Асабліва мяне здзівіла…
– Сёння я хачу пахваліць…
– Я б яшчэ раз пагуляў у…

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий