Малюнкавы слоўнік як сродак пашырэння слоўнікавага запасу вучняў

- 11:33I СТУПЕНЬ, Методичка, НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА, Начальная школа. Идеи

Метад “Малюнкавы слоўнік” вучыць працаваць са слоўнікам, садзейнічае развіццю творчых здольнасцей, кампетэнцый самастойнага пошуку і падбору інфармацыі.

Арына АУТКА,
настаўнік пачатковых класаў
ДУА “Сярэдняя школа № 22 імя І.П.Бохана г. Гродна”

 

 

На жаль, усё часцей сучасныя дзеці чуюць родную мову толькі ў школе. Таму праблема беднага слоўнікавага запасу вучняў вельмі распаўсюджана. У такім выпадку задача настаўніка – развіваць мову і пашыраць слоўнікавы запас вучняў не толькі на ўроках, а і на пазакласных мерапрыемствах.

Слоўнікавую работу мы пераўтварылі ў творчы працэс, які заключаецца ў тым, што дзеці складаюць свой яркі, маляўнічы слоўнік.

Работа прадугледжвае некалькі этапаў.

Спачатку настаўнік аналізуе, якія словы, выразы на ўроках беларускай мовы і літаратуры выклікаюць цяжкасці ў разуменні вучняў. Напрыклад, калі ідзе работа над апавяданнем, дзеці могуць і самі вызначыць незразумелыя словы.

Далей вучні атрымліваюць інструкцыю: праца заключаецца ў тым, што на альбомным лістку кожны піша сваё слова і яго тлумачэнне, або перакладае на рускую мову. Пасля гэтага вучань “малюе” гэтае слова. Ілюстрацыя павінна перадаваць яго лексічнае значэнне.

Першы раз працу лепш правесці разам з дзецьмі, падзяліўшы клас на пары ці групы. Калі заданне было дамашнім, то на наступным уроку праходзіць творчая прэзентацыя работ, якую можна зрабіць у электронным варыянце.

Раздзелы слоўніка ўключаюць словы, выразы, прыказкі і прымаўкі.

Метад “Малюнкавы слоўнік” вучыць працаваць са слоўнікам, садзейнічае развіццю творчых здольнасцей, кампетэнцый самастойнага пошуку і падбору інфармацыі. Раскрыць усе гранi роднай мовы, неабходнай ў нашым жыцці, беражлівая адносіны да яе – усё гэта магчыма, дзякуючы творчаму падыходу.

 

Прыклады:

 

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий