Комплекс олимпиадных заданий по английскому языку для учащихся 3–4-х  классов. Часть 1-я

- 13:02Подготовка к олимпиадам

Предметные олимпиады – это интеллектуальный спорт, активизирующий инициативность и самостоятельность учащихся и  развивающий интерес к изучению предмета на повышенном уровне. Важно сформировать данный интерес как можно раньше, то есть в начальной школе. Данный комплекс олимпиадных заданий можно использовать при подготовке высокомотивированных учащихся к олимпиаде по английскому языку (лексико-грамматический тест).

Надежда САФРОНОВА,                
учитель английского языка
ГУО «Гимназия им. Я.Купалы» г. Мозыря,
Гомельская область

 

    

 

 

   

1. Составьте слова из букв и запишите их в соответствующие категории.

1. RDERVI                          6. FSRAC
2. ZPZLUE                          7. CKHYEO
3. CNEHCKI                       8. KYOMEN
4. NOIUCS                         9. AHERSMT
5. PLERUP                         10. HENSILG

a. Family __________                                f. Toys ___________
b. Jobs __________                                   g. Colours ___________
c. Animals __________                              h. Pets __________
d. School subjects _____________             i. Sports __________
e. Clothes __________                               j. Food ________

2. Вычеркните лишнее слово.

1. when, why, white, who, where
2. hand, eyes, tummy, wall, ears
3. England, Germany, Scotland, Northern Ireland, Wales
4. together, large, noisy, quiet, fast
5. cat, dog, snake, cow, mouse
6. we, they, our, you, he
7. his, their, your, she, its.

3. Подберите ответную реплику.

1. It’s rainy.                                          A. Have some soup, please.
2. I’m hungry.                                      B. Would you like some juice?
3. I’m ill.                                               C. Take it to the vet.
4. It’s sunny.                                         D. Take your umbrella.
5. I’m thirsty.                                         E. Do your homework regularly.
6. My pet doesn’t eat.                           F. Wear your sunglasses.
7. I have bad marks at school.              G. Go to the doctor.

1 2 3 4 5 6 7
             

4. Напишите антонимы.

1. woman ____________               6. sister  ____________
2. uncle _____________                7. boy ___________
3. mother _________                   8. summer  _________
4. pupil _________                      9. white  _________
5. husband _________                10. long  _______

5. Прочитайте предложения и укажите букву фрагмента, в котором допущена ошибка.

1. This (A) is (B) a (C) round carpet on (D) the floor.
2. Her (A) sister is (B) the (C) better (D) pupil in the class.
3. My (A) parents (B) doesn’t (C) like (D) pizza.
4. Why (A) is (B) the (C) tallest (D) animal?
5. He (A) is (B) from (C) the (D) Italy.
6. My grandparents (A) drive (B) his (C) car every (D) day.
7. The girl am (A) drawing (B) pictures at (C) the (D) moment.

1 2 3 4 5 6 7
             

6. Выберите правильный ответ.

1. – Can you ______ your name? – P-E-T-E-R.

а. tell           b. speak            c. draw          d. spell

2. In the evening I always help my mum to _______ the table.

а. have          b. lay                c. brush         d. eat

3. We usually _____ breakfast at 7 o’clock.

а. take           b. have             c. drink           d. has 

4. My aunt ______ English very well.

а. speaks       b. talks             c. tells             d. sings

5. I _____ my fish twice a day. It likes fish food.

а. walk           b. play              c. eat              d. feed

6. Peter _____ his bed in the morning.

а. does          b. takes            c. goes            d. makes

7. There are many ______ in my cupboard.

а. spoons      b. pens             c. skirts           d. balls

8. My aunt’s son is my ______.

а. Brother       b. cousin          c. uncle          d. father

7. Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог.

A. I’m Robert.
B. Let me check its heart and tummy. They are healthy. Do you walk your pet?
C. Very little. I don’t have much free time.
D. Good afternoon. Come in, please. What’s your name?
E. What’s the matter?
F. What’s your pet’s name, Robert?
G. Thank you, doctor!
H. My dog’s name is Oscar.
I. Walk your pet in the morning and in the evening.
J. Oscar doesn’t eat and play.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                   

8. Запишите слово, выделенное жирным шрифтом, в той форме, в которой оно должно стоять в предложении.

1. The _________ lesson on Monday is Music.               ONE
2. Her _______ book is “Harry Potter”.                           FAVOUR
3. _______ like to play board games and dance.           CHILD
4. Maths is the ______ school subject for me.               BAD
5. This armchair is very nice and __________.                 COMFORT
6. Tom and I love _____ parents very much.                  WE
7. My friend doesn’t like _______.                                  MOUSE
8. There is a new ______ in my kitchen.                         COOK

9. Заполните анкету о себе.

1. What is your name?                        

 

2. How old are you?

 

3. What form are you in?

 

4. Where are you from?

 

5. What family have you got?

 

6. What do you look like?

 

7. What is your favourite subject?

 

10. Прочитайте текст и выберите один из предложенных вариантов ответа.

          I am a pupil. I ___1__ at school number 9 in Minsk. My school ____2_____  very old, but nice. There ____3____ a lot of cosy classrooms in my school. We ____4____ got a big library. Pupils ____5____ come and take books home. There ____6____ a new gym in my school too.

          I am at the lesson at the moment. My teacher ____7____ on the blackboard. I ____8____ sums. Maths ____9____ my favourite subject. I ___10____ like it at all.

1. a. studies              b. am studying               c. study
2. a. is                       b. am                              c. are
3. a. are                    b. is                                 c. be
4. a. has                   b. can                              c. have
5. a. do                    b. can                              c. have
6. a. is                      b. are                               c. can
7. a. writes               b. is writing                     c. are writing
8. a. am doing         b. do                               c. is doing
9. a. doesn’t            b. don’t                            c. isn’t
10. a. don’t              b. doesn’t                        c. can’t      

 

Ответы:

1. Составьте слова из букв и запишите их в соответствующие категории.

  1. Family — cousin f. Toys — puzzle
  2. Jobs — driver g. Colours — purple
  3. Animals — monkey h. Pets — hamster
  4. School subjects — English i. Sports — hockey
  5. Clothes — scarf j. Food — chicken

2. Вычеркните лишнее слово.

  1. white
  2. wall
  3. Germany
  4. together
  5. mouse
  6. our
  7. she

3. Подберите ответную реплику.

  1. D
  2. A
  3. G
  4. F
  5. B
  6. C
  7. E

4. Напишите антонимы.

  1. man           6. brother
  2. aunt           7. girl
  3. father         8. winter
  4. teacher       9. black
  5. wife           10. short

5. Прочитайте предложения и укажите букву фрагмента, в котором допущена ошибка.

  1. A
  2. D
  3. C
  4. A
  5. D
  6. C
  7. A

6. Выберите правильный ответ.

  1. d
  2. b
  3. b
  4. a
  5. d
  6. d
  7. a
  8. b

7. Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог.

  1. D
  2. A
  3. F
  4. H
  5. E
  6. J
  7. B
  8. C
  9. 1
  10. G

8. Запишите слово, выделенное жирным шрифтом, в той форме, в которой оно должно стоять в предложении.

  1. first
  2. favourite
  3. children
  4. worst
  5. comfortable
  6. our
  7. mice
  8. cooker

9. Заполните анкету о себе.

1. What is your name?                        

My name is Ann.

2. How old are you?

I’m nine years old.

3. What form are you in?

I’m in form 4 “B”

4. Where are you from?

I’m from Belarus.

5. What family have you got?

I’ve got a friendly family.

6. What do you look like?

I’m short. I’ve got long fair hair and blue eyes.

7. What is your favourite subject?

My favourite subject is Maths.

 10. Прочитайте текст и выберите один из предложенных вариантов

1. c
2. a
3. a
4. c
5. b
6. a
7. b
8. a
9. c
10. a   

 

Поделиться ссылкой:

0
Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий