Лэпбук “Размаўляем і гуляем, нашу мову развіваем” для развіцця маўлення і маўленчых зносін выхаванцаў сярэдняй групы

- 17:14Дошкольное образование. Авторские пособия, Методичка

Дыдактычны матэрыял лэпбука “Размаўляем і гуляем, нашу мову развіваем” дазваляе папоўніць слоўнікавы запас выхаванцаў сярэдняй групы, працаваць над правільным гукавымаўленнем, развіваць складную гаворку дзяцей.

 

Наталля ЖУЛІНСКАЯ,
выхавальнік дашкольнай адукацыі
ДУА “Дзіцячы сад № 12 г. Навагрудка”,
Гродзенская вобласць

 

 

Адным з найважнейшых напрамкаў развіцця выхаванцаў дашкольнага ўзросту з’яўляецца маўленчае развіццё. Чым больш паспяхова развіваецца мова дзіцяці, тым больш у яго магчымасцей у зносінах з іншымі людзьмі і ў пазнанні навакольнага свету. Гульнявая форма паднясення матэрыялу найбольш адпавядае псіхалагічным магчымасцям дзяцей дашкольнага ўзросту. Менавіта таму я вырабіла лэпбук для развіцця маўлення і маўленчых зносін “Размаўляем і гуляем, нашу мову развіваем”.

Гэта інтэрактыўная папка, зручная, інфарматыўная, адпавядае ўзроставым патрабаванням, патрабаванням вучэбнай праграмы, а таксама падабаецца дзецям. Лэпбук “Размаўляем і гуляем нашу мову развіваем” – інтэрактыўны дапаможнік, у якім сабраны матэрыял, накіраваны менавіта на развіццё маўлення і маўленчых зносін выхаванцаў сярэдняй групы. Дыдактычны матэрыял, сабраны ў дапаможніку, накіраваны на папаўненне і актывізацыю слоўніка, фарміраванне правільнага гукавымаўлення, удасканаленне граматычнага ладу мовы, развіццё складнай гаворкі.

Лэпбук “Размаўляем і гуляем нашу мову развіваем” можа выкарыстоўвацца як у індывідуальнай працы, так і ў працы з невялікай падгрупай дзяцей. Практыкаванні, якія прадстаўлены дзецям у выглядзе гульняў, не стамляюць іх, не выклікаюць негатыўных рэакцый і адмовы ад выканання ў выпадку няўдачы.

Лэпбук вырабіла сваімі рукамі. Кожная гульня знаходзіцца ў асобнай кішэньцы. Змесціва перыядычна папаўняю або мяняю.

 

Дыдактычныя гульні, прадстаўленыя ў дапаможніку

“Запомні словы”

Мэта: развіваць уменне правільна называць словы на беларускай мове.

Ход гульні: дзеці разглядваюць карцінкі і называюць прадметы на беларускай мове.

 

“Што спачатку, а што потым?”

Мэта: знайсці правільную паслядоўнасць і раскласці карцінкі па парадку. Ход гульні: у гульні могуць прымаць удзел як адно дзіця, так і падгрупа. Карцінкі раскладваюцца на стале перад кожным выхаванцам. Дзіцяці неабходна разгледзець карцінкі і расказаць, што на іх намалявана. Далей вядучы прапануе раскласці карцінкі ў патрэбным парадку, што было спачатку, што потым. Дзеці павінны выкласці карткі ў пэўнай паслядоўнасці, тлумачачы свой выбар.

 

“Які, якая, якое?”

Мэта: абагаціць слоўнікавы запас прыметнікамі; развіваць кемлівасць, мысленне, мову.

Ход гульні: выхавальнік прапаноўвае дзецям да назвы прадмета падабраць словы, якія дапамогуць адказаць на пытанне “Які гэта прадмет?”.

 

“Адзін ці многа?”

Мэта: фарміраваць ўменне змяняць назоўнікі па ліках.

Ход гульні: дзеці адказваюць, колькі прадметаў намалявана на картцы: адзін ці многа.

 

“Назаві адным словам”

Мэта: замацаваць у мове дзяцей словы, якія абазначаюць агульныя паняцці; актывізаваць слоўнікавы запас; развіваць лагічнае мысленне, кемлівасць.

Ход гульні: дзеці разглядваюць карткі з выявамі прадметаў, называюць намаляваныя прадметы. Затым называюць гэтыя прадметы адным словам.

 

“Чацвёрты лішні”

Мэта: навучыць дзяцей знаходзіць агульныя і розныя ўласцівасці прадметаў, аб’ядноўваць прадметы па якой-небудзь асноўнай істотнай прымеце, праводзіць класіфікацыю; развіваць лагічнае мысленне, увагу, кемлівасць, маўленне.

Ход гульні: дзецям прапаноўваецца знайсці лішняе слова (прадмет), якое не падыходзіць да ўсіх астатніх у групе, а затым растлумачыць, чаму яны так думаюць. Напрыклад: рамонак, дзьмухавец, званочак, пчала.

 

“Складзі загадку”

Мэта: фарміраваць у дзяцей моўную актыўнасць, хуткасць мыслення.

Ход гульні: дзецям прапаноўваецца прыдумаць загадку пра прадмет, які намаляваны на картцы.

 

“Збіраемся ў паход”

Мэта: фарміраваць у дзяцей моўную актыўнасць, хуткасць мыслення.

Ход гульні: неабходна разгледзець малюнкі і расказаць, якія прадметы яны возьмуць у паход, тлумачачы свой выбар. (Напрыклад: Я вазьму ў паход мяч, таму што…).

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий