Марына ВЕРАБЕЙ,
настаўнік матэматыкі
ДУА «Бярозавіцкая сярэдняя школа»
Пінскага раёна,
Брэсцкая вобласць
Не вучыце дзяцей так, як вучылі вас:
яны нарадзіліся ў іншы час.
Увядзенне мною ў адукацыйный працэс элементаў актыўнай ацэнкі прывяло да змены звыклых формаў работы на ўроках. Я заўважыла, што змянілася атмасфера ўрока. Прыкметнымі сталі змены і ў адносінах да вучобы. Гэты метад усё больш прыцягвае мяне і становіцца ключавым у вопыце маёй работы. Прымяненне актыўнай ацэнкі паказвае, што менавіта гэтая сістэма навучання дае найбольшы адукацыйны эфект.
Клас: 6.
Тэма: Дзяленне дзесятковых дробаў.
Тып урока: замацаванне ўменняў і навыкаў.
Формы работы на ўроку: франтальная, работа ў парах, работа ў групах.
Абсталяванне: падручнік, карткі, раздатачны матэрыял.
Сувязь з папярэднімі ведамі: вучні ведаюць дзяленне дзесятковых дробаў на 10,100,1000…; на 0,1, 0,01, 0,001…; дзяленне дзесятковага дробу на натуральны лік; дзяленне дзесятковых дробаў.
Мэта настаўніка: напрыканцы ўрока вучні будуць умець прымяняць дзяленне дзесятковых дробаў пры рашэнні ўраўненняў і задач.
Мэты на мове вучняў:
– зразумею, як дзяліць дзесятковы дроб на натуральны лік;
– зразумею правілы дзялення на дзесятковы дроб і змагу прымяняць іх;
– змагу правільна прымяняць дзяленне дзесятковых дробаў пры рашэнні ўраўненняў;
– змагу правільна прымяняць дзяленне дзесятковых дробаў пры рашэнні задач.
Эпіграф:
Калі ведаеш – гавары,
Калі гаворыш – гавары доказна,
Не ведаеш – спытай!
Ход урока
1 Арганізацыйны момант
Добры дзень. Дарагія дзеці, паглядзіце адно на аднаго і ўсміхніцеся. Паглядзіце на мяне і таксама ўсміхніцеся. Няхай сёння на ўроку ў нас будзе добры, радасны настрой. Я думаю сёння на ўроку мы пабяжым з вамі па прыступках нашіх ведаў.
Звярніце ўвагу на наш эпіграф.
Першая прыступка (Успомнім)
2 Праверка дамяшняга задання (на картках перавернутыя літары, праз адказы атрымліваем слова “Малайцы!”).
№ 343
Знайці значэнне выразу:
(16,2:2,7 + 2,28) ×4,5 – 36,639=0,621
1) 16,2:2,7=6;
2) 6 + 2,28=8,28;
3) 8,28 × 4,5=37,26;
4) 37,26 – 36,639=0,621
№ 346
Спартсмен прабягае стомятроўку за 12,5 с. Якая яго скорасць?
1) 100:12,5=8 (м/с) – яго скорасць
Адказ: 8 м/с/
3 Актуалізацыя апорных ведаў
Франтальная гутарка з вучнямі па выяўленні і паўтарэнні апорных ведаў.
Пытанні:
1) Як падзяліць дзесятковы дроб на 10,100,….; на 0,1,0,01…
2) Як падзяліць дзесятковы дроб на натуральны лік?
3) Як паздяліць дзесятковы дроб на дзесятковы дроб?
Малайцы!
Запісшам дату, класная работа. З якой тэмай мы пазнаёміліся на мінулым уроку? Значыць, сённяна ўроку нам трэба замацаваць і пашырыць нашы веды. Звернем увагу!
НаШтоБуЗу:
1) умею дзяліць дзесятковы дроб на натуральны лік;
2) ведаю правіла дзялення на дзесятковы дроб і ўмею прымяняць яго;
3) умею прымяняць дзяленне дзесятковых дробаў пры рашэнні ўраўненняў;
4) умею прымяняць дзяленне дзесятковых дробаў пры рашэнні задач.
Другая прыступка (Гэта мы можам)
4 Лічым вусна
Карткі (так, або не)
0,2 × 3=0,6
342,99 × 1=342,99х × 1,7=17; 35,67:х=3567
4,8: 6=0,8х=10 х=0,01
0,42:2,1=0,2
0 × 777,888=0
265,265:0=нельга
Пераходзім на наступную прыступку.
Трэцяя прыступка (Працуем ўсе разам)
5 Замацаванне ўменняў і навыкаў (Работа ў парах)
Давайце ўспомнім правілы работы ў парах:
1) працаваць трэба дружна;
2) працуюць абодва;
3) не зразумеў – перапытай;
4) адзін гаворыць, другі слухае.
1 Пастаўце ў дзелі прапушчаныя коскі і нулі:
33,28 : 8 = 416
4,23 : 6 = 705
255,84 : 4,1 = 624
2 Знайдзіце памылку:
23,5 : 100 = 0,0235
34,45 : 0,1 = 0,3445
24,24 :2,4 = 1,1
1,5 : 5 = 0,3
6 Фізкультмінутка (работа ў групах)
Давайце ўспомнім правілы работы ў групе:
1) думай, слухай, выказвай;
2) паважай меркаванне іншых;
3) працуй сам, не чакаючы падказкі;
4) звяртайся за дапамогай да сваёй групы;
5) прасі дапамогі ў настаўніка ў крайнім выпадку.
Звярніце ўвагу на формулы! Успомнім: аб’ём прамавугольнага паралелепіпеда, плошча прамавугольніка, перыметр трохвугольніка, адзінкі вымярэння.
Групы па колеры. На партах ляжаць каляровыя квадрацікі, з дапамогай якіх клас падзелены на групы.
Задача 1 (чырвоны колер)
Плошча прамавугольніка роўна 1,17 см2, а яго даўжыня – 1,3 см. Знайдзіце шырыню прамавугольніка.
Задача 2 (зялёны колер)
Аб’ём прамавугольнага паралелепіпеда роўны 33,448 см3. Даўжыня роўна 2,3 см, а шырыня на 0,5 см больш, чым даўжыня. Знайдзіце вышыню прамавугольнага паралелепіпеда.
Задача 3 (жоўты колер)
Перыметр раўнастаронняга трохвугольніка роўны 18,9 см. Знайдзіце старану трохвугольніка.
Чацвёртая прыступка (Самі ўмеем)
7 Самастойная работа з узаемаправеркай
Вучні знаёмяцца з крытэрыямі выканання самастойнай работы
Крытэрыі НаШтоБуЗу |
Зваротная сувязь |
1Магу знаходзіць дзель дзесятковых дробаў; |
|
2 Магу замяніць дзяленне на дзесятковы дроб дзяленнем на натуральны лік; |
|
3 Самастойна рашаю як мінімум два прыклады на дзяленне дзесятковых дробаў; |
|
4 Правільна рашаю ўраўненні пры дапамозе дзялення на дзесятковы дроб; |
|
5 Рашаю тэкставую задачу на рух: |
|
Самастойная работа па тэме “Дзяленне дзесятковых дробаў”
Варыянт 1
№ 1. Дзель лікаў 1,96 і 0,7 роўна:
а) 0,28; б) 2,8;
в) 0,028; г) 28.
№ 2. Замяніце дзяленнем на натуральны лік (без вылічэння):
а) 4,8 : 0,8;
б) 19,497 : 4,85.
№ 3. Вылічыце:
а) 0,024 : 0,3;
б) 0,476 : 0,17.
№ 4. Рашыце ўраўненні:
а) 0,7 ∙ х = 0,945;
б) 0,1314 : y = 1,8.
№ 5. Турыст першую частку шляху даўжынёй 35,1 км праехаў на веласіпедзе з хуткасцю 13 км/г, а другую частку, даўжынёй 14,95 км, прайшоў пехатой са скорасцю 4,6 км/г. Які час затраціў турыст на ўвесь шлях?
Варыянт 2
№ 1. Дзель лікаў 1,84 і 0,8 роўна:
а) 0,23; б) 2,3;
в) 0,023; г) 23.
№ 2. Замяніце дзяленнем на натуральны лік (без вылічэння):
а) 7,2 : 0,9;
б) 24,522 : 8,04.
№ 3. Вылічыце:
а) 0,032 : 0,4;
б) 0,437 : 0,19.
№ 4. Рашыце ўраўненні:
а) 0,9 ∙ х = 0,945;
б) 0,1139 : y = 1,7.
№ 5. Турыст першую частку шляху даўжынёй 36,4 км праехаў на веласіпедзе са скорасцю14 км/г, а другую частку, даўжынёй 11,13 км, прайшоў пехатой са скорасцю 5,3 км/г. Які час затраціў турыст на ўвесь шлях?
Самаправерка. Адказы на дошцы.
Пятая прыступка (Самі выконваем)
8 Дамашняе заданне
№ 343 (б); № 350, для тых, каму цікава матэматыка – № 333.
9 Вынік урока (вярнуцца да НаШтоБузу да ўроку)
10 Рэфлексія. Выстаўленне адзнак
Ацані сябе на ўроку:
Урок |
Я на ўроку |
Вынік |
Цікава |
Працаваў |
Зразумеў матэрыял |
Нудна |
Адпачываў |
Даведаўся больш, |
Абыякава |
Дапамагаў другім |
Не зразумеў |
Адказываюць выбарачна.
Дзякую за ўрок!