З якімі цяжкасцямі сутыкаецца сёння малады педагог? Якая дапамога яму неабходна? Расказвае кіраўнік гарадской школы пачынаючых педагогаў Ніна ХАЦЯН.
– У сталіцы створана шматступеньчатая падтрымка маладых настаўнікаў. На ўзроўні школы — настаўніцтва, на ўзроўні раёнаў — школы маладога настаўніка, якія аб’ядноўваюць маладых педагогаў усіх вучэбных прадметаў, на ўзроўні горада — гарадскія школы маладых настаўнікаў, дыферэнцыраваных па вучэбных прадметах. І калі пяць гадоў назад іх было ўсяго 8, то зараз дзейнічае ўжо 20. У асобную школу вылучаюцца пачынаючыя настаўнікі, якія працуюць у 1—4 класах. Год маладыя педагогі наведваюць заняткі ў гэтай школе, а далей фарміруюцца цьютарскія групы. Дарэчы, сёлета ў Мінску сфарміравана 11 цьютарскіх груп. Цьютарства дапамагае пашырыць магчымасці адаптацыйных працэсаў і аб’яднаць настаўнікаў другога года работы пры вырашэнні пытанняў да падрыхтоўкі і атрымання кваліфікацыйнай катэгорыі.
Чытайце матэрыял Наталлі Калядзіч у нумары ад 15 лістапада 2022 года.