Марожанае для Ката Матроскіна. Канспект занятку для выхаванцаў сярэдняй групы па адукацыйнай галіне “Выяўленчае мастацтва” (маляванне)

- 10:03Дошкольное образование. Сценарии, Методичка

Сцэнарый занятку для выхаванцаў сярэдняй групы па адукацыйнай галіне “Выяўленчае мастацтва”

 

Марына ГОМАН,
выхавальнік дашкольнай адукацыі
ДУА “Смаргонскі дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці”
Гродзенская вобласць

 

Тэма: Марожанае для Ката Матроскіна.

Мэта: развіццё творчых здольнасцей дзяцей праз нетрадыцыйныя тэхнікі выяўленчага мастацтва.

Задачы:

– фарміраваць уменне выкарыстоўваць колеры (ружовы, жоўты, фіялетавы) як сродак выразнасці;
– фарміраваць уменне выяўляць у малюнку сваё стаўленне да вобразаў;
– развіваць цікавасць да выяўленчай і творчай дзейнасці, мастацкага эксперыментавання;
– развіваць выяўленчыя здольнасці, творчае ўяўленне;
– выхоўваць жаданне прымяняць даступныя выразныя сродкі для адлюстравання свайго стаўлення да створаных у малюнках выяў, эстэтычныя пачуцці.

Папярэдняя работа: экскурсія на філіял “Смаргонскія малочныя прадукты” ААТ “Лідскі малочна-кансервавы камбінат”, маляванне ражка на лісце паперы, размова з дзецьмі на тэму “Малочныя прадукты”, разглядванне малюнкаў у альбоме “Прадукты харчавання”, размова пра розныя віды марожанага, загадванне загадак, чытанне вершаў пра прадукты харчавання.

Матэрыялы і абсталяванне: малюнкі з выявай розных відаў марожанага, пена для галення, клей ПВА, альбомны ліст паперы, гуаш, сурвэткі, лыжачкі, талерачкі, пасыпка для ўпрыгожвання, цацка Ката Матроскіна.

 

Ход занятку

 

Арганізацыйны момант. Прывітанне

Выхавальнік:

Вочкі, вы прачнуліся?
Прачнуліся!
Шчочкі, вы прачнуліся?
Прачнуліся!
Вушкі, вы прачнуліся?
Прачнуліся!
Ручкі, вы прачнуліся?
Прачнуліся!
Ножкі, вы прачнуліся?
Прачнуліся!
Дзеткі, вы прачнуліся?

Дзеці: Прачнуліся!

 

Асноўная частка 

У госці да дзяцей прыходзіць Кот Матроскін

Выхавальнік: Дзеткі, а цяпер адгадайце загадку:

Любіць есці бутэрброд,
Не як усе, наадварот.
Усім знаёмы гэты кот.
Варыць смачны ён кампот.
Гаспадарку сам вядзе.
У Прастаквашына жыве
Ён у цяльняшцы, як марак.
Зваць ката скажыце як? (Кот Матроскін)

Выхавальнік садзіць каля сябе Ката Матроскіна (цацка).

Выхавальнік: Правільна! Гэта Кот Матроскін. Але паглядзіце, дзеткі, які ён сумны. Раніцай, калі я ішла на працу, сустрэла ката Матроскіна і ён мне паскардзіўся, што карова Мурка дала так шмат малака, што наш Матроскін і смятану зрабіў, і тваражок. А з астатнім малаком не ведае, што рабіць! Мы дапаможам нашаму Кату Матроскіну прыдумаць, што можна зрабіць с астатнім малаком?

Дзеці: Так!

Выхавальнік: Добра, тады давайце падумаем, што мы можам з вамі зрабіць з малака такое смачнае, салодкае, халоднае?

Дзеці: Марожанае!

Выхавальнік: Так, малайчынкі!

 

Размова “Якое бывае марожанае”

Выхавальнік: Дзеткі, мы з вамі ведаем, што марожанае робяць з малака. А якога колеру яно тады атрымаецца.

Дзеці: Белага.

Выхавальнік: А вы ведаеце, як можна змяніць колер?

Дзеці: Дадаць нешта каляровае.

Выхавальнік: Так, напрыклад, можна дадаць розныя ягады ці фрукты. А яшчэ, у прамысловасці выкарыстоўваюць спецыяльныя харчовыя фарбы. Калі мы дададзім маліну ці ружовую фарбу, якое марожанае атрымаецца?

Дзеці: Ружовае!

Выхавальнік: А калі дадаць жоўтую, якога колеру яно стане?

Дзеці: Жоўтага!

Выхавальнік: А калі дабавім нешта фіялетавае?

Дзеці: Фіялетавага!

Выхавальнік: Малайчынкі! Але нешта наш Матроскін засумаваў, давайце разам з ім зробім размінку!

 

Фізхвілінка

Раз – падняцца, пацягнуцца,
Два – нагнуцца, разагнуцца,
Тры – у ладкі тры разы,
На чатыры – паўздыхаць,
Пяць – рукамі памахаць,
Шэсць – на месца ціха сесці!

 

Гімнастыка для вачэй

На палачках ад марожанага наклеены сняжынкі. Выхавальнік з Катом Матроскіным раздае кожнаму дзіцяці палачку і дае пакрокавую інструкцыю.

Выхавальнік: Дзеткі, паглядзіце, наш Матроскін павесялеў трошкі, ён хоча даць вам палачкі ад марожанага. Паглядзіце! Гэта незвычайныя палачкі, яны чароўныя! На іх прыляцелі і селі сняжынкі. Збеглі ад злой халоднай зімы, да нам з вамі, у нашу цёплую і добразычлівую групу. Гэтыя сняжынкі вельмі хочуць пагуляць с вашымі вочкамі. Давайце станем каля нашых крэсельцаў і, не адрываючы вочак ад сняжынкі, пасочым за яе рухамі. Пры гэтым наша галава і шыя не варочаюцца, не забываемся.

Вось сняжынка паляцела ўверх, а цяпер уніз, управа, улева (і так некалькі разоў). А цяпер сняжынка паляцела па крузе. Малайчынкі! Сядаем на месцы. 

Выхавальнік: Дзеткі, давайце мы пакажам і раскажам нашаму Матроскіну, якое марожанае бывае. Паглядзі, Матроскін. Яно бывае якое?

– з адным шарыкам;
– з двума шарыкамі;
– з трыма шарыкамі;
– на палачцы;
– у шкляначцы;
– у брыкеце.

Выхавальнік: Малайцы! А зараз, дзеці, я вам пакажу, як мы з вамі зробім марожанае для Ката Матроскіна.

Вось я бяру лісцік, з намаляваным ражком, прытрымліваю яго адной рукой, другой рукой бяру чыстую лыжачку, зачэрпваю масу. Якога колеру?

Дзеці: Ружовага!

Выхавальнік: Так! І, як сапраўднае марожанае, кладу нашу масу зверху ражка, не выходзячы за краі. Кругавымі рухамі размяркоўваю на лісце паперы масу з аднаго боку. Запэцканую лыжачку я кладу на сурвэтку. Далей бяру зноў чыстую лыжачку, зачэрпваю масу. Якога колеру?

Дзеці: Фіялетавага!

Выхавальнік: Так! Кладу з другога боку, і кругавымі рухамі размяркоўваю на лісце паперы. Запэцканую лыжачку кладу на сурвэтку. Бяру трэцюю чыстую лыжачку, зачэрпваю масу. Якога колеру?

Дзеці: Жоўтага!

Выхавальнік: Так! Кладу зверху двух нашых шарыкаў і таксама кругавымі рухамі размяркоўваю над двума шарыкамі. Запэцканую лыжачку кладу на сурвэтку. Далей бяру пасыпку, каб упрыгожыць. Вось якое прыгожае рознакаляровае марожанае атрымалася!

 

Праца за сталамі

Выхавальнік: Цяпер сядаем за нашы сталы. Але перад тым, як прыступіць да працы мы зробім гімнастыку для нашых пальчыкаў.

 

Пальчыкавая гімнастыка 

Вельмі радуюцца дзеці (пляскаем у далоні).
Прынесла мама ў пакеце (ідзём пальчыкамі)
Абаранчыкаў – для Кацечкі, (згінаем пальчыкі)
Пернічкаў – для Надзечкі,
Ярыку – пірожнае,
Ну, а мне – марожанае!

 

Выхавальнік: Ну, а цяпер пачынаем рабіць марожанае для нашага Матроскіна (Паўторная пакрокавая інструкцыя).

 

Рэфлексія

Выхавальнік: Дзеткі, цяпер наш Кот Матроскін хоча пачуць ад вас, як жа атрымалася такое прыгожае марожанае? Давайце яму раскажам. (Дзеці с дапамогай мнематабліцы расказваюць Кату пакрокава, як рабілі сваё асабістае марожанае).

Рэфлексія пры дапамозе мнематабліцы

 

Колер

Форма

Памер

 

 

Колькасць

Дробныя элементы малюнка (упрыгожванне)

Адзнака працы

1                 2                 3

 

Выхавальнік: Кату Матроскіну вельмі спадабалася ў нас у гасцях. Ён вельмі ўдзячны вам за тое, што дапамаглі яму перапрацаваць лішняе малако. Матроскін кажа вам, дзеткі, вялікі дзякуй і да новых сустрэч!

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий