Мэты рабочага ліста: пашырэнне ведаў пра жыццё і творчасць Францыска Скарыны, засваенне новых тэарэтычных паняццяў; развіццё і ўдасканаленне ўменняў вучняў аналізаваць тэксты вучэбнага дапаможніка, развіццё дасведчанасці і кампетэнтнасці вучняў як чытачоў; разуменне каштоўнасці і важнасці жыцця асобнага чалавека і ўсяго народа.
Алена ЮШКЕВІЧ,
настаўнік беларускай мовы і літаратуры
ДУА “Сярэдняя школа № 41 імя А.М.Кузняцова г. Гродна”
Мэты рабочага ліста: пашырэнне ведаў пра жыццё і творчасць Францыска Скарыны, засваенне новых тэарэтычных паняццяў; развіццё і ўдасканаленне ўменняў вучняў аналізаваць тэксты вучэбнага дапаможніка, развіццё дасведчанасці і кампетэнтнасці вучняў як чытачоў; разуменне каштоўнасці і важнасці жыцця асобнага чалавека і ўсяго народа.
Францыск Скарына з Полацка, чалавек незвычайнай вучонасці, па загадзе караля Жыгімонта I стаў недатыкальнай асобай.
Што вы ведаеце пра жыццё і творчасць Францыска Скарыны?
Жыццяпіс Францыска Скарыны падобны да пункцірнай лініі. Як вы думаеце, чаму?
Заданне 1. Дапоўніце клоўз-тэст звесткамі, якіх не хапае.
Уклад Францыска Скарыны ў развіццё культуры
Францыск Скарына першы ў гісторыі ўсходнеславянскай культуры выдаў ____________ .
Скарына суправаджаў біблейскія тэксты __________ і ___________ ўласнага аўтарства, у якіх адлюстраваліся яго філасофскія, прававыя, педагагічныя і літаратурна-эстэтычныя погляды. Беларускі першадрукар увёў у кнігі адметныя элементы: анатацыі, каментарыі, _______.
У творах Францыска Скарыны сфармулявана новая рэнесансная мараль: Радзіме можна служыць не толькі праз вайсковыя подзвігі, але і праз _________ і ________ . У якасці самых значных каштоўнасцей ён разглядаў асобу чалавека і яго жыццё, _____________ і ___________.
Першадрукар стаў адным з пачынальнікаў беларускага _______________.
Заданне 2. Дапоўніце кластар “Вершатворчасць Францыска Скарыны” важнымі, на ваш погляд, звесткамі і паняццямі.
Заданне 3. Пералічыце асноўныя рысы рэнесанснага гуманізму ў творчасці першадрукара.
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
*Заданне 4. Падрыхтуйце праект “Вобраз Францыска Скарыны ў кіно”, пазнаёміўшыся з кінастужкамі “Я, Франциск Скорина” Барыса Сцяпанава (1969) і “Скарына” Аляксея Раковіча (2017).
https://www.youtube.com/watch?v=XhV5eOecZeY
https://yandex.by/video/preview/899654332574245215
*Гэта заданне рэкамендавана выконваць вучням дома, матэрыял рыхтаваць можна ў парах або групах.
Умоўныя абазначэнні:
цікавае пра пісьменнікаў |
|
успамінаем |
|
дыялог |