Елена ВОЛКОВА,
руководитель физического воспитания
ГУО «Детский сад № 93 г. Гродно»
Задачи:
– формировать уважение и почтительное отношение к Родине, государственным символам;
– расширять представления о символах, культуре Республики Беларусь;
– развивать способность понимать значение белорусского слова, внимание, наблюдательность, логическое мышление;
– развивать физические качества (скорость, ловкость, выносливость) при выполнении игровых заданий;
– воспитывать интерес к культурным традициям белорусского народа через белорусские народные игры.
Материал и оборудование: флаг Республики Беларусь (для флагштока), маршрутные листы с заданиями, изображение лаптей по количеству детей, пазлы с изображением флага и герба Республики Беларусь, пазл с картой Республики Беларусь, искусственные цветы василёк и лён, лепестки цветов для игры “Збяры арнамент”, 9 конусов, 2 блина (имитация или изображение), игрушка сковорода, платки (красного, зеленого и белого цвета), колоски пшеницы, 3 мяча.
Предварительная работа: чтение стихотворений о Родине, подготовка танца «Беларусь мая сінявокая», флешмоба «За Беларусь!»
Ход игры
Ведущий. Здравствуйте, ребята! Сегодня мы поговорим о нашей любимой Родине – Республики Беларусь. Есть слова очень важные: мир, труд, земля, Родина. Что же такое Родина? Это поля, леса, реки и озера, города и сёла, пение птиц. Это место, где человек родился и живет.
О своей любви к родной земле люди слагали песни, пословицы, поговорки, стихотворения (выходят дети с флагом Республики Беларусь).
1-й ребёнок:
Беларусь-Радзiма,
Сёлы, хаты, нiвы,
Гарадоў цудоўных
Нам не палiчыць.
I жывуць тут людзi –
Рукi залатыя,
Усё яны ўмеюць:
Будаваць, расцiць.
2-й ребёнок:
Край палескi – нiвы, хаты,
Лугавiны, пералескi…
Сосны цягнуцца заўзята,
Нiбы вежы на ўзлеску.
3-й ребёнок:
Край лагодны, край шумлiвы…
Будзе нам з дзяцiнства снiцца,
Вочы сiнiя радзiмы,
Хвалi жыта i пшанiцы.
4-й ребёнок:
Беларускiя дзецi –
Нiбы кветачкi ў лесе,
Вырастаем хутка,
Любiм жартаваць.
Любiм край свой родны –
Слаўнае Палессе.
І аб гэтым песні
Будзем мы спяваць.
Ведущий. Наши дети не только знают стихотворения о Родине, но и посвящают ей танец.
Танец «Беларусь мая сінявокая»
Под музыку выбегает разбойник.
Разбойник. Ага! Не ждали меня! Почему вас так много? Что у вас за сундук?
Ведущий. Это сундук с нашим государственным сокровищем Республики Беларусь. А собрались мы, чтобы больше узнать о родном крае!
Разбойник отбирает сундук.
Разбойник. Попробуйте, найдите! Если найдете, сундук с сокровищем ваш! (Убегает)
Ведущий. Ребята, будем искать сундук, ведь в нём сокровище – государственный символ нашей Республики Беларусь!
Воспитатель находит послание от разбойника, читает его.
«Я спрятал сундук на территории вашего детского сада. Оставляю вам карту с заданиями, которая подскажет, где искать. В награду за каждое выполненное задание получите пазл. Когда пройдёте все испытания, узнаете, что на нём изображено, и найдете своё национальное сокровище».
Ведущий. Ну что, готовы? (По свистку все приступают к заданию) Нужно разделиться на две команды. Команда 1 – “Лянок”, команда 2 – “Васілёк”. Начинаем!
Задания
1 Віктарына “Мая Радзіма”
Як называецца наша краіна? (Рэспубліка Беларусь)
Назавіце сталіцу нашай Радзімы? (Горад Мінск)
Якія дзяржаўныя сімвалы вы ведаеце? (Сцяг, герб, гімн)
Назавіце самыя вялікія рэкі Беларусі? (Днепр, Нёман, Буг, Прыпяць, Сож)
Назавіце самыя вялікія азёры нашай краіны? (Нарач, Асвейскае)
Чаму Беларусь называюць сінявокай? (Шмат азёр, рэк)
Як называюць жыхароў Рэспублікі Беларусь? (Беларусамі)
Які від транспарту ёсць толькі ў Мінску? (Метро)
Як называецца самы вялікі запаведнік нашай краіны? (Белавежская пушча)
Якая жывёла нашых лясоў самая магутная? (Зубр)
2 Гульня-спаборнiцтва “Чый сноп хутчэй збярэцца”
Дзве каманды дзяцей (“Лянок” і “Васілёк”) пад музыку выконваюць падскокі з нагі на нагу. Калі музыка заціхае, каманды збіраюцца разам у гурток, утвараюць снапы, падымаючы “каласкі ўгару”. Перамагае каманда, якая хутчэй збярэцца разам.
2 Гульня-эстафета «Збяры сцяг»
Атрыбуты: хустачкi чырвонага, зялёнага, белага колеру, загатоўка арнаменту.
Ход гульні. Па сігнале складаюць беларускі сцяг, падбіраюць адпаведную загатоўку арнаменту.
3 Гульня “Бліны і аладкі”
Атрыбуты: абручы – “аладкі”.
Ход гульні. Па цэнтры пляцоўкі намаляваны вялікі круг – гэта блін, па краях пляцоўкі абручы – “аладкі”. Дзеці пад музыку выконваюць скокі наперад (у розных напрамках). Па сігнале “блін” – усе збіраюцца ў вялікім крузе, па сігнале “аладкі” – кожны займае абруч. Вядучы ў час гульні прыбірае па адным абручы. Хто не паспеў заняць “аладку”, выбывае.
4 Загадкi
Урадзіўся ён высокі. Шаўкавісты, сінявокі.
Апранае нас здавён. Здагадайцеся, хто ён? (Лён)
Корміць, корміць, а сама есці не просіць (Зямля)
Выраслі ў полі браточкі і зазванілі ў званочкі:
– Жніце нас і малаціце, дзеткам пячэнне рабіце (Авёс)
Аўсом не кормяць, пугай не гоняць,
А як араць пачне – сем плугоў вязе (Трактар)
5 Гульня “Збяры карту Рэспублікі Беларусь”
Атрыбуты: пазлы карты Рэспублікі Беларусь.
Ход гульні. Па сігнале збіраюцца часткі (пазлы), каб атрымалася карта.
6 Гульня “Млын”
Атрыбуты: мячы.
Ход гульнi. Дзеці ўтвараюць круг і пачынаюць перадаваць мяч па крузе, змяняючы напрамак руху па сігнале: “Управа”, “Улева”.
Млын, управа (улева) круціся,
Збожжа, хутка мялiся!
А з бялюткае мукі
Выпякаем піражкі!
7 Гульня-спаборнiцтва “Збяры каласкi”
Атрыбуты: каласкi.
Ход гульні. Вядучы раскідвае каласкі на падлозе, пляскае ў далоні тры разы і кажа:
Зашумелі каласы.
Ураджай хутчэй збяры.
Вы гатовы? Раз, два, тры,
Каласы хутчэй збяры!
Пасля гэтых слоў удзельнікі каманд па чарзе бягуць “у поле” і прыносяць па каласку. Перамагае тая каманда, якая назбірае больш каласоў.
8 Гульня “Мiхасiк”
Атрыбуты: 10 пар лапцей.
Ход гульнi. Удзельнiкi гульнi ўтвараюць круг. У сярэдзіне круга знаходзяцца лапці. Пасля слоў: “Ты, Мiхасiк, не пазяхай, не пазяхай! Хутка лапці абувай, абувай”, – гучыць беларуская народная музыка. Усе падскокамі рухаюцца па крузе. Як толькі музыка заканчваецца, усе спыняюцца і стараюцца як мага хутчэй “абуць лапці” – заняць свабоднае месца. Дзіця, якое засталося без лапцей, выбывае з гульні.
9 “Збяры герб Рэспублікі Беларусь”
Атрыбуты: пазлы герба Рэспублікі Беларусь.
Ход гульні. Па сігнале складаюць герб Рэспублікі Беларусь.
После выполнения заданий выходит разбойник.
Разбойник. Поздравляю! У вас получилось пройти все мои испытания!
Обещаю, что больше не буду вредничать.
Ведущий. Разбойник, хочешь, узнать какое государственное сокровище находится в сундуке?
Открывают сундук, в котором флаг Республики Беларусь.
Нам очень приятно, что мы стали друзьями. Приглашаем тебя принять участие в флешмобе «За Беларусь!»
Флешмоб «За Беларусь!»
Все дети, которые участвовали в празднике—квесте, собираются на спортивном поле. Под музыку «За Беларусь» выполняют группами заранее разученные танцевальные движения.
Разбойник. Предлагаю поднять флаг Республики Беларусь и исполнить гимн.
Звучит гимн Республики Беларусь
Ведущий. Спасибо, ребята, за танец. Нам пора прощаться. До свидания!