Заданні для “энергаберагунчыкаў”

- 17:23Стиль работы, Стиль работы. Педагогический лайфхак

 

Вольга БАГАТЫРОВА,
настаўнік-дэфектолаг сярэдняй школы 14 Полацка

 

Зорачкі на зямлі… Менавіта так я называю сваіх вучняў. Іх святло, не кожнаму зразумелае, дае мне сілы імкнуцца наперад, дасягаць новых вяршынь. Настаўнікам-дэфектолагам я працую не так даўно – пяць гадоў. Да гэтай прафесіі я ішла доўгім шляхам, але зараз магу сказаць, што знайшла сябе.

Працую, у асноўным, з дзецьмі-падлеткамі з інтэлектуальнай недастатковасцю. Галоўнае для мяне – дапамагчы вучням знайсці сваё месца ў грамадстве. Праводжу заняткі, рыхтую да дарослага жыцця.

Хачу расказаць пра тое, як мы вучымся берагчы святло, цяпло, ваду. Размаўляем пра энэргазберажэнне амаль на кожным уроку: геаграфіі, біялогіі, матэматыцы, сацыяльна-бытавой арыенціроўцы. Выконваем “энэргазберагальныя” практыкаванні на ўроках рускай і беларускай моў.

Моцным стымулам да замацоўвання ведаў па тэме беражлівасці для маіх “асаблівых” вучняў з’яўляецца работа на мультыбордзе. Вучні выконваюць заданні, створаныя ў праграмах TechnoBoardProv1.0, МSPowerPoint, рэсурсе LearningApps.org. Не бачу неабходным выкарыстоўваць мультыборд на кожным уроку, але як прыладу для павышэння цікавасці да матэрыялу – так, так і яшчэ раз так! Як зіхацяць вочы ў дзяцей, калі яны выконваюць тэсты пра энэргазберажэнне анлайн, сартуюць малюнкі на сэнсарным экране!

У пазакласны час праводзім маленькія інсцэніроўкі, тэатралізаваныя гульні. Так, створаны мною атрад “Берагунчыкаў” з “асаблівых” вучняў сам вывучае правілы беражлівасці і вучыць гэтаму астатніх. Са сваімі мерапрыемствамі “Берагунчыкі” выступаюць у дзіцячым садзе, а таксама ў пачатковай школе.

Спрабуем размаўляць і пра мэты ўстойлівага развіцця для Беларусі: пра змяненне клімата, недахоп вады ў свеце, новыя віды энергіі. Гэтыя пытанні вельмі важныя для кожнага сучаснага чалавека.

Шмат цяжкасцей сустракаюць мае падапечныя пры вывучэнні такой нялёгкай, але вельмі неабходнай тэмы. Але я веру, што атрыманыя веды дапамогуць дарослым “Берагунчыкам” уладкаваць свой дабрабыт ва ўласным доме.

Прапаную вам прыклады заданняў, якія я стварыла сама і выкарыстоўваю для замацавання ведаў па энергазберажэнні.

 

Дидактический материал «ЗАКРЕПИМ И ЗАПОМНИМ»

  1. 1. Расшифруйте слова по буквам согласных звуков:

Тпл, свт, лмпчк, хлдлнк, счтчк, плсс, квтнц, лктрнрг, квртр, грдс, чйнк, фн, кстрл, скрврк, кнфрк, дхвк, тстр, кфмлк.

  1. Выберите лишнее четвёртое слово, объясните выбор:

Кошка, свеча, лампа, электроплита.

Холодильник, пылесос, фен, рубанок.

Тепло, солнце, окно, электричество.

Вата, бумага, газета, нож.

Занавески, батареи, светильники, книги.

Жёлтый, электрик, водопроводчик, сантехник.

  1. Образуйте множественное число имён существительных:

Например, батарея – батареи.

Лампа –

Капля –

Искра –

Фен –

 

Холодильник –

Счётчик –

Электрик –

Окно –

Дверь —

  1. Составьте как можно больше маленьких слов из больших:

ЭНЕРГОСБЕРЕЖЕНИЕ, ЭЛЕКТРОЭНЕРГИЯ, ЭЛЕКТРИФИКАЦИЯ, ЭЛЕКТРОМОНТЁР, ВОДОПРОВОД, ЭЛЕКТРИЧЕСТВО.

  1. Игра «1-3-5»

Измените по образцу:

Одна экономная семья – три экономных семьи – пять экономных семей

Теплая квартира, утеплённое окно, электрическая лампочка, закрытый кран, яркая искра, новый холодильник,шумный фен.

  1. Измените предложения по образцу:

Я закрываю кран, и я БУДУ ЗАКРЫВАТЬ КРАН.

Я выключаю свет, и я …

Я купила пылесос, и я …

Я экономлю воду, и я…

Я забочусь о будущем, и я…

  1. Игра «Жадина» (каждому существительному подберите местоимение мой, моя, моё)

Квартира, энергия, тепло, свет, дом, окно, лампа, электричество, расходы, океан, капля, кран, ванна, Солнце, батарея, квитанция, счётчик

  1. Игра «Страна Гномиков»

Представь, что ты попал в страну, где все предметы и явления маленького размера. Из надо называть ласково. Например, вода – водичка и т.д. Измени слова по образцу:

Лампа, солнце, капля, квартира, окно, дом, человек, искра, пылесос.

  1. Переведи слова с белорусского языка на русский язык:

Святло, кватэра, эканомія, электрычнасць, папера, батарэя, лямпа, энергазберажэнне.

 

«ЭНЕРГОСБЕРЕГАЮЩИЕ» ЗАДАЧКИ

Задача №1

Столбик термометра в кабинете показывает 18 °C. После оклейки окон показания термометра увеличились до 22 °C. На сколько градусов потеплело в кабинете?

Задача № 2

Показания электрического счётчика в квартире в конце сентября 29.380 кВт/ч. В конце октября 29.530 кВт/ч. Какой расход электроэнергии в квартире за месяц?

Задача № 3

В среднем за 1 месяц в квартире многоэтажного дома тратится 200 кВт электроэнергии. Сколько электричества израсходуют жители этой квартиры за год?

Задача № 4

Мама купила для оклейки окон 3 упаковки бумаги, а бабушка – в 2 раза больше. На сколько больше упаковок бумаги купила бабушка, чем мама?

Задача № 5

До применения энергосберегающих ламп семья платила за пользование электроэнергией 35 рублей в месяц, а через 1 месяц после использования энергосберегающих ламп расходы на электричество снизились на 13 рублей. Сколько теперь платит семья за пользование электроэнергией в месяц?

 

Материал энергосберегающего характера
для развития связной речи у учащихся

Ответьте на вопросы:

  1. Кто стирает бельё?
  2. Как стирает мама бельё на первом рисунке, а как на втором?
  3. Каким способом стирает бельё ваша мама?
  4. Как вы думаете, какой способ экономичнее?

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий