Цэнтр інтэлектуальнага вольнага часу

- 9:37В СВЕЖИХ НОМЕРАХ "НАСТАЎНІЦКАЙ ГАЗЕТЫ"

У дзіцячым тэхнапарку Гомельскага абласнога цэнтра тэхнічнай творчасці дзяцей і моладзі людна ў любую пару года. А летам, калі вольнага часу ў школьнікаў становіцца ў разы больш, сучасныя класы тэхнапарка поўныя штодзень. 

Навукова-адукацыйны комплекс

“Дзіцячы тэхнапарк “Інапарк” — запатрабаваны цэнтр інтэлектуальнага вольнага часу для дзяцей. У ім створана шматузроўневая, бесперапынная сістэма адукацыі ў галіне электронікі, робататэхнікі, IT-тэхналогій і прыродазнаўча-матэматычных навук. Гэта сучасны навукова-адукацыйны комплекс, які служыць платформай для атрымання дзецьмі інжынернай адукацыі і дае ім магутную базу для паступлення ў тэхнічныя ўніверсітэты”, — пачала знаёмства дырэктар абласнога цэнтра тэхнічнай творчасці дзяцей і моладзі Наталля Алейнік.

Па некаторых напрамках тут паспелі назапасіць пэўны вопыт, які дае прастору для далейшага руху наперад. У прыватнасці, пасля чатырох гадоў развіцця адукацыйнай робататэхнікі стала зразумела, што для выкладання аднайменнай праграмы на прасунутым узроўні неабходна прыцягваць адначасова некалькі вузкапрофільных спецыялістаў па праграмаванні, электроніцы, 3D-мадэляванні і прататыпаванні. У выніку гэты падыход дазволіў павысіць якасць выкладання адукацыйнай робататэхнікі. 

Візітнай карткай цэнтра ў сферы адукацыйнай робататэхнікі з’яўляецца правядзенне адкрытага абласнога турніру Roboquest, які на сваёй пляцоўцы аб’ядноўвае каля 400 удзельнікаў з Гомельскай вобласці і суседніх рэгіёнаў. Зразумела, што выхаванцы цэнтра заўсёды ў прызёрах.

Акрамя таго, летам право­дзяцца дзве змены абласнога профільнага лагера па робататэхніцы Edutainment. Для школьнікаў вобласці лагер праходзіць на базе цэнтра, а для навучэнцаў Гомеля выбіраецца база загараднага аздараўленчага лагера. 

Напрыклад, падчас другой змены хлопцы і дзяўчаты прынялі ўдзел у афлайн-сесіі абласной школы дакладных навук па матэматыцы, фізіцы, інфарматыцы, сталі ўдзельнікамі майстар-класаў, азнаёміліся з дзейнасцю некаторых прадпрыемстваў і арганізацый, наведалі ўстановы вышэйшай адукацыі, пабывалі на спартыўных аб’ектах. А яшчэ абаранілі распрацаваныя праекты, атрымалі сертыфікаты аб заканчэнні навучання, граматы і каштоўныя прызы — выдатна правялі час.

Вывучэнне інфармацыйных тэхналогій у цэнтры прадстаўлена шырокім спектрам адукацыйных праграм. У групах IT-профілю вядзецца актыўная інтэграцыя дамашніх заданняў з дапамогай гатовых адукацыйных платформ “HTML Акадэмія” і Stepik.

Адным з самых складаных і цікавых напрамкаў з’яўляецца электроніка. Дзякуючы адкрыццю навукова-даследчай лабараторыі “Кулібінград”, стала магчымым вывучэнне асноў электронікі і фізікі з 6-гадовага ўзросту. Для развіцця інжынернага мыслення ў цэнтры адкрыты аб’яднанні, у якіх дзеці знаёмяцца з фізікай, матэматыкай, біялогіяй, англійскай мовай. Заняткі ў іх накіраваны на паглыбленае вывучэнне гэтых прадметаў, а таксама на падрыхтоўку дзяцей да здачы ЦТ.

Прафесійныя навыкі

“У сувязі з запатрабаванасцю на рынку працы спецыялістаў па сеткавай бяспецы, графічным дызайне, праграмістаў у сферы гульнявой індустрыі, 3D-мадэлістаў па рабоце з віртуальным асяроддзем і анімацыяй у цэнтры стартавалі два курсы комплекснага навучання: GameDEV і “Сеткавая бяспека”. Праводзяцца заняткі і па WebDev”, — працягнула размову Наталля Ана­тольеўна.

Праз хвіліну мы зайшлі ў клас, дзе падлеткі якраз вучыліся расрацоўваць сайты. Педагог цэнтра Андрэй Макеенка патлумачыў: “Зараз тут прахо­дзяць заняткі па WebDev. Дзеці 12—13 гадоў вучацца ствараць сайты любога тыпу складанасці. Па факце яны атрымліваюць прафесійныя навыкі, якія далей можна развіваць у профільным універсітэце. Дарэчы, за камп’ютарамі працуюць як тыя, хто вучыўся ў нас год, так і абсалютныя навічкі. Апошнія яшчэ толькі ў пачатку вызначэння і разумення сваіх патрэб і схільнасцей, а змешаны склад навучэнцаў дапаможа ім упэўніцца ў сваім выбары або прыняць рашэнне аб змене курса”. 

Трэба адзначыць, што Анд­рэй Сяргеевіч з’яўляецца адным з выкладчыкаў вучэбнага курса па стварэнні камп’ютарных гульняў (GameDEV), а таксама педагогам адной з анлайн-школ цэнтра (іх тут тры). Увогуле, педагогі цэтра рэалізуюць 23 напрамкі, выкладаюць усе мовы праграмавання. 

Тыя падлеткі, якія паспяхова адвучыліся на ІТ-профілі два гады (гэта значыць, вынікова паўдзельнічалі ў алімпіядах і розных конкурсах), пераходзяць на новы ўзровень — індывідуальнае навучанне, але ўжо ў межах праекта. Акрамя таго, самых здольных і матываваных чакаюць у Нацыя­нальным дзіцячым тэхнапарку. І школьнікі Гомельшчыны часта становяцца яго навучэнцамі. Прынамсі, цяпер ідзе прыём зая­вак на чарговую адукацыйную змену.

Выхаванка Гомельскага дзіцячага тэхнапарка Софія Нарыжная многаму навучылася за год. Ёй падабаецца праграма­ваць, распрацоўваць сайты. На момант нашага знаходжання ў тэхнапарку Софія заканчвала распрацоўку сайта магазіна бургераў. Думаю, яна дасягне поспеху: мэтанакіраваная дзяўчына.

Педагогі — асаблівая гордасць цэнтра. Сярод іх — уладальнік гранта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, тры з іх узнагароджаны прэміяй спецыяльнага фонду Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы таленавітай моладзі. Па меркаванні дырэктара цэнтра, самы лепшы паказчык прафесіяналізму, крэатыўнасці і таленту педагогаў — гэта поспехі выхаванцаў. І ў дзіцячым тэхнапарку “Інапарк” іх шмат. Гэта перамогі на Рэспубліканскай алімпіядзе па інфарматыцы, на Міжнароднай Жаўтыкаўскай алімпіядзе (секцыя “Інфарматыка”), поспехі ў конкурсных рухах JuniorSkills Belarus, “ТэхнаІн­тэлект”. З апошніх — 2-е месца Мікіты Махава (аб’яднанне “Радыёканструяванне”) за работу “Шматфункцыянальная сістэма кантролю пчальніка BICUBE” на маладзёжнай Еўразійскай патэнтнай універсіядзе “Погляд у будучыню”.

Вольга ДУБОЎСКАЯ
Фота Алега ІГНАТОВІЧА

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий