Таццяна КРАСОЎСКАЯ,
выхавальнік-метадыст
ДУА «Дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці № 58 Гродна»
Мэта: фарміраваць уяўленне дзяцей пра лясных курыных птушак – глушцоў; іх знешні выгляд, асяроддзе і ўмовы пражыванняў лясах; харчаваннеў залежнасці ад пары года; развіваць у дзяцей творчыя здольнасці; замацоўваць уменне карыстацца нажніцамі, клеем і пэндзлікам; выхоўваць цікавасць і добразычлівыя адносіны да лясных крылатых жыхароў, выклікаць імкненне берагчы і клапаціцца пражывую прыроду.
Заданне № 1. Знайдзі падабенствы
Паглядзі ўважліва на малюнкі індыка і глушца. Знайдзі 5 падабенстваў.
Правільныя адказы:
1) вельмі падобны знешні выгляд;
2) вялікі памер;
3) хвост пышны, падобны на веер;
4) барада пад дзюбай;
5) пер’е на хвасце з белымі крапінамі.
Заданне № 2. Пазнай па малюнку
Паглядзі на малюнкі і адкажы на пытанне, на малюнку пад якім нумарам самка глушца?
№ 1 № 2
Самцы адрозніваюцца ад самак бліскучай чорна-зялёнай расфарбоўкай. Самка меншага памеру і афарбаваная пад колер лісця і зямлі. Такая афарбоўка асабліва патрэбна ёй для маскіроўкі падчас наседжвання яек. Гэтыя птушкі жывуць і гняздуюцца ў іглічных лясах паблізу мохавых балот.
Заданне № 3. Прыдумай апісальны расказ пра глушца па малюнку
Як прыклад прапануем узор апавядання:
Гэта птушка – глушэц. У яе ёсць тулава шэрага колеру з зеленаватым адлівам і чырванавата-карычневымі верхнімі крыламі. Ёсць галава, на ёй – два вока, кожнае акружана чырвоным кальцом, дзюба светла-жоўтага колеру і “барада”. Яшчэ глушэц мае моцныя лапы і вялікі хвост, які падобны на веер.
Заданне № 4. Прачытай казку Э.Шыма “Сарока і глушэц”
Калі ты прачытаеш казку з сябрамі па ролях, то даведаешся, чаму людзі далі глушцу такое імя.
Сарока: Глушэц, паляўнічы ідзе!
Глушэц: Тэке-тэке-тэку…
Сарока: Глушэц, чуеш? Аглух, ці што?
Глушэц: Тэке-тэке-бачу… Ась? Чаго? Я ж калі спяваю, не чую…
Сарока: Паляўнічы, кажу, ідзе!
Глушэц: Дзякуй, сарока, выручыла. А то спета была б мая песенька.
Заданне № 5. Пасялі глушца на дрэва
Злучы лініяй глушца і дрэва, на якім пераважна ён жыве.
Клён Дуб
Сасна Ёлка
Заданне № 6. Чым харчуецца глушэц?
Правядзі лініі ад глушца да ежы, якой харчуецца птушка ў розныя поры года.
Рабіна Бусніцы Зерне
Семечкі Чарніцы
Павук Сасновая ігліца
Заданне № 7. Хто ў каго?
Паглядзі на малюнкі і назаві правільна птушанят лясных птушак (у множным ліку).
1. У савы…(савяняты) 2. У глушыцы…(глушаняты)
3. У салаўіхі…(салаўяты) 4. У цяцеркі…(цецераняты)
Заданне № 8. Крыжаванка “Птушка года– 2020”
Калі ты разгадаеш крыжаванку, то даведаешся, як называецца птушка года – 2020 у Беларусі.
1 Як называецца чалавек, які займаецца вывучэннем птушак? (Арнітолаг)
2 Назаві матэрыял, які падлягае другаснай перапрацоўцы. (Пластык)
3 Назаві жывёлу, якая занесена ў Чырвоную кнігу Беларусі. (Зубр)
4 Назаві насякомае, якое з’яўляецца санітарам лесу. (Мурашка)
5 Закончы сказ: “Здай макулатуру – выратуй… (Дрэва)
6 Назаві лясныя ягады, якія паспяваюць у чэрвені. (Суніцы)
Заданне № 9. Зрабі глушца сваімі рукамі
Этапы канструявання
1 Ліст паперы (А4) складваем уздоўж папалам і разразаем па лініі загібу так, каб атрымалася два прамавугольнікі.
2 З аднаго прамавугольніка робім цыліндр (склеіваем дзве стараны прамавугольніка) – гэта тулава птушкі;
3 Загатоўкі галавы, крылаў, лап птушкі прыклеіваем да цыліндру (тулава) з двух бакоў;
4 Другі прамавугольнік складваем “гармонікам”, атрымліваецца веер – гэта хвост глушца.
5 Хвост прыклеіваем да цыліндра (тулава).
6 На хвасце і крылах белай фарбай малюем кропкі і хвалістыя лініі.
Заданне № 10. Плакат “Абаронім птушак разам”
Калі ты выканаў усе заданні віктарыны, паспрабуй самастойна або з дапамогай дарослых распрацаваць плакат на тэму “Абаронім птушак разам”. Як прыклад, прапануем плакат Вольгі Кургун.