Дашкалят вучаць разважаць

- 9:11ГРОДНЕНЩИНА, Регионы

Выхаванцы ясляў-сада № 3 Зэльвы вучацца разважаць, рабіць самастойныя вывады, вывучаючы асаблівасці жывёл, якія пражываюць на поўдні і на поўначы.

Выхаванцы з вялікім захапленнем вывучалі жывёл, якія пражываюць на поўдні і поўначы. Дзеці наперабой адзначалі, якая доўгая шыя ў жырафы, які вялікі слон, якая цёплая поўсць у белага мядзведзя. А ў адказ чулі пытанне: “Ці можа слон жыць на поўначы, а белы мядзведзь на поўдні?”

Малышы думалі, мноства іх вачанят з запытаннем пазіралі на мяне, але гатовага адказа я не давала, прапанавала падумаць. Заахвочвала паразважаць, знайсці самастойнае рашэнне. Маленькія чамучкі апісвалі знешні выгляд жывёлы і вызначалі прыродныя ўмовы, у якіх яна пражывае. І вось нарэшце – Эўрыка! – з радасцю дзеці выказвалі свае думкі: мядзведзь не можа жыць у Афрыцы, бо ў яго цёплая поўсць, яму там будзе горача, а слон замерзне на поўначы, там што няма поўсці. Колькі станоўчых эмоцый яны атрымалі ад уласнага пошуку!

У працэсе работы юныя даследчыкі вучыліся праяўляць ініцыятыву і прымаць чужую пазіцыю, што безумоўна станоўча паўплывае на рост і развіццё творчага патэнцыяла асоб выхаванцаў. Ужо ўвечары некаторыя з захапленнем селі маляваць. На асобных малюнках ажылі жырафы, сланы, белыя мядзведзі. Іншыя пачалі разглядваць энцыклапедыю і цікавіцца назвамі і асаблівасцямі жыцця братоў нашых меншых.

Усё новае – гэта цікава! Такім дэвізам кіруюся я, і небезвынікова: такія розныя выхаванцы зрабілі яшчэ адзін крок у пазнанні навакольнага свету. 

 

Дзіна ВАРАНОВІЧ,
выхавальнік дашкольнай адукацыі
ясляў-сада № 3 Зэльвы

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий