Зіма ў лесе. Урок выяўленчага мастацтва ў 1-м класе

- 14:36II И III СТУПЕНИ, Изобразительное искусство, Методичка, НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА, Начальная школа. Сценарии

 

Святлана ЧАЙКА,
настаўнік пачатковых класаў
ДУА “Круцілавіцкая сярэдняя школа”
Дзятлаўскага раёна,
Гродзенская вобласць

 

 

Клас: 1-ы.

Тэма: Зіма ў лесе.

Мэта: у канцы ўрока вучні павінны навучыцца перадаваць у малюнку характэрныя асаблівасці будовы дрэў у тэхніцы “Графіка”.

Задачы:

– пашырыць уяўленні аб сродках мастацкай выразнасці вобраза (пластычнае рашэнне аб’екта адлюстравання);
– развіваць творчую фантазію, выяўленчыя ўменні і навыкі;
– удасканальваць уменні ствараць мастацкі вобраз графічнымі сродкамі (лінія, штрых, пляма);
– стымуляваць цікавасць да эстэтычнага асваення навакольнай рэчаіснасці;
– выхоўваць беражлівыя адносіны да роднай прыроды, правілы бяспечных паводзін у зімовы час.

Абсталяванне: гелевыя ручкі, шаблоны дрэў (ёлка), лісты самаацэнкі, ілюстрацыі відаў мастацтва (жывапіс, графіка, скульптура), прэзентацыя “Зімовы лес”, музычны альбом П.І.Чайкоўскага “Поры года” (“Снежань”, “Студзень”, “Люты”), выява “Сняжынкі-смяшынкі”, плакат ”Зімовы лес”.

 

Ход урока

І Арганізацыйны момант

На творчы наш урок
Празвінеў зараз званок.
Будзем размаўляць, запамінаць
І малюнак свой ствараць.

– Добры дзень, дзеці! Для таго каб наш урок прайшоў у цёплай атмасферы, каб усё запланаванае атрымалася, дарую вам сняжынку-смяшынку. Паглядзіце, як весела яна ўсміхаецца! Падарыце і вы ўсмешку адно аднаму. Жадаю, каб усё на ўроку вам было зразумела, каб у вас быў цудоўны настрой і вы атрымалі неабходныя веды.

 

ІІ Праверка арганізацыі рабочага месца

На рабочым месцы павінны размясціцца гелевая ручка, шаблон ёлкі ў канверце, шкала самаацэнкі.

 

ІІІ Уступная гутарка

– Вось цяпер мы гатовы пачаць урок. Паслухайце, калі ласка, загадку.

Снег ляціць, мароз трашчыць,
Хто адгадае, калі гэта бывае? (Зімою.)

 

ІV Паведамленне тэмы і мэт урока

– Якая пара года ў нас цяпер? (Зіма.)
– А давайце зараз узгадаем, па якіх прыметах мы даведаемся, што на вуліцы зіма?

Ляжыць снег.
– Мароз.
– Адляцелі пералётныя птушкі. 
– Хмары шэрага колеру.
– Сонейка свеціць зрэдку і ўжо не грэе.
– Дрэвы стаяць без лісця.

– Так, сапраўды, зіма любімая пара года многіх людзей. Вы любіце зіму? Чаму?
– Але ў гэты ж час зіма – самая небяспечная пара года. Чаму?
– Скажыце, калі ласка, якія правілы паводзін мы павінны помніць зімой, каб не трапіць у небяспечныя сітуацыі?

– Цёпла апранацца.
– Мець на сабе святлоадлюстроўваючыя элементы.
– Не гуляць па вадаёмах на каньках.
– Катацца на санках, лыжах, каньках у спецыяльна адведзеных месцах.
– Не пускаць самім піратэхнічныя вырабы.
– У галалёд рухацца па пасыпаных пяском тэрыторыях і інш.

– У нашым вугалку бяспекі і здароўя ёсць усе гэтыя правілы.

Зараз у нас з вамі ўрок выяўленчага мастацтва. Дзеці, скажыце, з якімі відамі мастацтва мы з вамі знаёмы? (Жывапіс, графіка, скульптура).

На дошцы прымацаваны запісы з гэтымі відамі мастацтва.

– У вас на партах ляжаць ілюстрацыі з рознымі відамі мастацтва. Вам неабходна размясціць іх па групах.

– Скажыце, ілюстрацый якога віду менш? (Графікі.)

– Параўнайце ілюстрацыі зімовага пейзажу ў жывапісе і зімовага пейзажу ў графіцы. (У мастацтве жывапісу – шмат колераў, а ў мастацтве графікі – толькі два: белы і чорны.)

– А што ў іх агульнага? (Зімовы лес. Дрэвы.)

– Так. На іх адлюстраваны дрэвы ў зімовым убранні, прыгажосць прыроды зімой. Паглядзіце на выяву зімовага лесу ў графіцы. Якія колеры пераважаюць у ім? (Чорны і белы.)

– Як вы лічыце, пры дапамозе чаго выкананы гэтыя выявы карцін? (Пры дапамозе алоўка.)

– Так, дзеці, аловак, гелевую ручку, або туш выкарыстоўваюць у такім відзе мастацтва, як графіка. Мастакоў, якія ствараюць графічныя творы, называюць мастакамі-графікамі.

– Хто з вас здагадаўся, што мы з вамі сёння будзем маляваць? (Дрэвы.)

– Так. А дакладна – дрэвы зімой. Тэма нашага ўрока – “Зімовы лес”.

Слайд 1

– Мы з вамі будзем вучыцца маляваць дрэвы ў тэхніцы “Графіка”. Паглядзіце, якімі графічнымі сродкамі мы з вамі можам выканаць свае работы.

Слайд 2

– Штрых, пляма, лініі. Успомніце, дзе мы з вамі ўжо выкарыстоўвалі гэтыя сродкі? (На ўроках пісьма, калі вучыліся толькі пісаць літары, у размалёўках.)

Слайд 3

Слайд 4

– З гэтых штрыхоў, плям, ліній нараджаюцца зімовыя пейзажы.

Слайд 5

– Якія сродкі графічнай выразнасці выкарыстаў мастак пры адлюстраванні ёлак на гэтай карціне? (Штрыхоўка, лініі.)

– Сёння мы з вамі будзем мастакамі-графікамі і навучымся прымяняць гэтыя прыёмы пры маляванні дрэў і створым з вамі карціну-пейзаж.

– Я сама паспрабавала яе намаляваць.

– Як вы лічыце, яна закончана? Так. У мяне не хапіла часу.

– Фон у мяне ўжо гатовы. А што вы бачыце на заднім плане нашай карціны? (Яловы лес.)

– Які ён па колеры? (Чорны.)

– Якія дрэвы па памеры? (Маленькія.)

– Якія па памеры дрэвы мы размесцім з вамі на пярэднім плане? (Вялікія.)

– А вось якія дрэвы з’явяцца ў нашым лесе, мы даведаемся, калі прачытаем і адгадаем загадку.

Заўсёды летам і зімой
Мае іголачкі са мной.
Галінак у мяне багата,
Я сустракаю з імі свята. (Ялінка)

– Давайце зараз мы з вамі крышачку адпачнём.

 

V Фізмінутка

Фізічныя практыкаванні.

– Сядайце.

– Знайшлі на нашай зрокавай табліцы круг пад № 2. Па стрэлачках правялі вочкамі 4 разы: 1, 2, 3, 4.

– Знайшлі круг пад № 1. Таксама па стрэлачках правялі вочкамі 4 разы (1, 2, 3, 4).

– Знайшлі фігуру пад № 4. Намалюйце вочкамі матыля 4 разы.

– А цяпер давайце разагрэем нашы далоні:

1) кончыкі пальцаў разамнём;
2) паглядзім якая рука мацней;
3) стрэслі рукі.

– Каб у нас атрымаліся выдатныя работы, давайце папросім нашы пальчыкі нам дапамагчы.

– У вас на партах ляжаць канверты. У іх ляжаць шаблоны нашых ёлак, якія мы будзем размалёўваць, выкарыстоўваючы сродкі графічнай выразнасці – штрых, лініі, плямы.

– Вось перад вамі наша ёлка. Паглядзіце, як трэба правільна выконваць штрыхоўку. Калі вы хочаце паказаць аб’ём галінак, штрыхі трэба выконваць часцей. Штрыхі можна рабіць з адрывам і без адрыву. Паглядзіце, як гэта раблю я. (Паказ на дошцы).

– Але перш чым мы пачнём маляваць, давайце ўспромнім крытэрыі, па якіх будзем ацэньваць свае работы. (Акуратна, самастойна.)

– На партах у кожнага з вас ляжаць лісты самаацэнкі.

– Зараз я прапаную вам прыступіць да выканання работы, а суправаджаць нашу работу будзе музычны твор “Поры года”, які напісаў рускі кампазітар П.І.Чайкоўскі (Партрэт на слайдзе).

Слайд 6

– Музыка дапаможа вам лепш уявіць прыгажосць зімовага лесу. (Гучыць музыка).

 

VІ Самастойная праца дзяцей

– Я бачу, што ўсе справіліся з заданнем.

– Пакладзіце свае гелевыя ручкі і вазьміце лісты самаацэнкі.

– Падніміце руку, у каго ваша ацэнка супала с ацэнкай сябра?

– Малайцы! Я таксама згодна з ацэнкай вашых работ.

– Давайце дапоўнім нашу карціну вашымі дрэвамі. Як прыгожа! Як быццам ў зімовым лесе!

 

VІІ Вынік урока

– Зараз мы паўторым тое, пра што вы даведаліся на сённяшнім уроку. Як называецца від мастацтва, дзе карціны выконваюцца алоўкам, гелевай ручкай, або тушшу? (Графіка.)

– Як называюць мастакоў, якія ствараюць графічныя творы? (Мастакі-графікі.)

Слайд 7

– Пры дапамозе якіх сродкаў графічнай выразнасці мы стварылі зімовую карціну? (Штрых, лінія, пляма.)

– Малайцы!

 

VІІІ Аналіз работ

– А зараз паглядзіце на нашу сняжынку-смяшынку. Яна нам усміхаецца? Значыць сёння ў нас з вамі ўсё атрымалася!

 

Поделиться ссылкой:

Всю ответственность за содержание сведений в методических и информационных материалах, а также за соблюдение авторских прав несут авторы публикаций.

Добавить комментарий